• سئات در ايستگاه پاياني

نقشی جدید برای برند اسپانیایی

سئات در ایستگاه پایانی

14 شهریور 1402 16:26

شاید مهمترین خبری که در سال‌های اخیر از برند سئات شنیده‌­ایم، تاسیس زیرمجموعه جدید آن یعنی کوپرا باشد. اما اکنون و در جریان صحبت‌های مدیرعامل گروه فولکس واگن با نشریه اتوکار در نمایشگاه IAA 2023 مونیخ، خبر بسیار مهم دیگری از این برند به گوش می­‌رسد. براساس اعلام آقای توماس شفر، نقش تازه­‌ای به این عضو گروه فولکس واگن محول خواهد شد.

ظاهرا فولکس واگن قصد دارد با پایان عمر محصولات فعلی سئات، هیچ جایگزینی برای آن‌ها - لااقل با برند سئات - معرفی نکند.

شرکت سئات از سال 1953 و با تولید مدل 1400 به صنعت خودروسازی قدم گذاشت. این شرکت از سال 1986 تحت مالکیت گروه فولکس واگن درآمده و در همکاری با این برند آلمانی، اوضاع بهتری را تجربه کرده است.

براساس گمانه‌زنی اتوکار ، احتمال دارد که سئات همچون زیرمجموعه جدید رنو یعنی موبیلایز - Mobilize - به حمل‌ونقل الکتریکی وارد شود. البته سئات هم‌اکنون اسکوترهای MÓ را عرضه می‌کند. یک زمینه­ فعالیت احتمالی سئات در آینده هم می­‌تواند ساخت چهارچرخه‌های برقی مشابه سیتروئن امی باشد. به یاد داریم که یک مدل کانسپت به نام مینیمو با مجموعه باتری قابل تعویض و برد 100 کیلومتر هم در سال 2019 توسط سئات معرفی شد.

سئات در ایستگاه پایانی

آقای شفر در پاسخ به سوال اتوکار درباره آینده سئات، از کوپرا به عنوان آینده این برند یاد کرده است. وی از سرمایه‌­گذاری کلان فولکس واگن در کوپرا خبر داده است، که در آینده هم ادامه خواهد داشت. آقای شفر در ادامه به استقبال مشتریان از کوپرا اشاره داشته و آن را به عنوان سریع‌ترین برند در حال رشد در اروپا توصیف کرده است.

با تمام این اوضاف، اتوکار از عرضه فیس‌لیفت سئات لئون در سال 2024 مطلع شده است، که احتمال دارد تحت برند کوپرا عرضه شود.

کوپرا نه تنها برای بروزرسانی محصولات خود آماده شده، بلکه قصد دارد یک مدل جدید به نام ترامار (Terramar) را هم عرضه کند. این کراس‌­اور کوچک از زیرساخت مشترک با نسل جدید آئودی Q3 برخوردار می‌­شود. کوپرا همچنین قصد دارد در سال 2025 از یک کانسپت برقی به نام دارک ربل (DarkRebel) رونمایی کند. این مدل هم به‌زودی به جمع سایر محصولات برقی کوپرا یعنی کوپرا بورن (Born) و کوپرا تاواسکان (Tavascan) اضافه خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران