کراس‌اوری سریع با قابلیت‌های آفرود

رونمایی از مرسدس-آام‌گ GLB35

8 شهریور 1398 21:23

نسخه پایه از مرسدس‌بنز GLB به لطف یک پیشرانه 2.0 لیتری مجهز به توربوشارژر، می­‌تواند حداکثر قدرتی معادل با 221 اسب‌بخار تولید کند که رقم قابل قبولی است. اما همان‌طور که انتظار می­‌رفت، بخش مرسدس-آام‌گ مدلی قدرتمندتر از این کراس‌اور را معرفی کرده است. البته موضوع فقط به افزایش قدرت ختم نمی­‌شود، چرا که مرسدس-آ‌ام‌گ GLB35 مدل 2020 قابلیت­‌های آفرود بهتری هم ارائه می­‌دهد.

مرسدس-آام‌گ GLB35 می­‌تواند حداکثر 302 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. مرسدس-آام‌گ در سیستم تعلیق GLB35 هم تغییراتی اساسی اعمال کرده است.زیر کاپوت این کراس‌اور جدید همان پیشرانه 2.0 لیتری چهار سیلندر نسخه پایه از GLB250 که به توربوشارژر مجهز شده قرار دارد، اما آام‌گ قدرت آن را افزایش داده است. به این ترتیب، مرسدس-آام‌گ GLB35 می­‌تواند حداکثر 302 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. به لطف این پیشرانه قدرتمند، GLB35 که ظرفیت هفت سرنشین را دارد، می­‌تواند فقط در مدت زمان 5.1 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر برساعت دست پیدا کند، اما حداکثر سرعت آن به 250 کیلومتر برساعت محدود شده است.

نیروی پیشرانه در این کراس‌اور جدید توسط یک جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک دو کلاچه به هر چهار چرخ انتقال داده می­‌شود. مرسدس-آام‌گ GLB35 چند حالت رانندگی جدید هم دارد. به طور مثال، می‌­توان به حالتی تحت عنوان Slippery اشاره کرد که در مسیرهای لغزنده، چسبندگی خودرو با سطح مسیر را افزایش می‌­دهد. به‌علاوه، این حالت به افزایش قابلیت‌­های آفرودی این کراس‌اور اسپرت هم کمک کرده است.

مرسدس-آام‌گ GLB35

مرسدس-آام‌گ در سیستم تعلیق GLB35 هم تغییراتی اساسی اعمال کرده است. علاوه‌براین، آام‌گ برای هماهنگی بیشتر این کراس‌اور با پیشرانه 302 اسب‌بخاری، فرمان‌پذیری و قدرت ترمز آن را هم تقویت کرده است.

از موارد قابل توجه در فضای داخلی مرسدس-آام‌گ GLB35، می‌­توان به سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی مرسدس‌بنز موسوم به MBUX اشاره کرد. دسترسی به این سیستم از راه­‌های مختلفی امکان‌پذیر است که عبارتند از یک تاچ پد، دکمه‌‌های لمسی بر روی غربیلک فرمان و یک صفحه نمایش لمسی بزرگ در قسمت میانی داشبورد.

از نکات دیگر در فضای داخلی، می‌­توان به ترکیبی جدید از چرم و دوخت سفید رنگ اشاره کرد که مخصوص به این نسخه بوده و آن را از GLB250 متمایز کرده است.

انتظار می­‌رود فروش مرسدس-آام‌گ GLB35 اواخر سال 2020 آغاز شود. البته هنوز قیمت این کراس‌اور جدید اعلام نشده است.

دیدگاه کاربران