در اندیشه رقابت با برترین‌های جهان

معرفی پیکاپ گریت‌وال سری P

9 شهریور 1398 10:47

گریت‌وال که در حال حاضر بزرگترین سازنده خودروهای شاسی‌بلند و پیکاپ در چین بوده، به تازگی عضو جدیدی از نوع پیکاپ به خانواده محصولات آفرود خود اضافه کرده که سری P نام گرفته است.

پیکاپ‌های جدید سری P برای نبرد با محصولات تویوتا و فورد آماده شده‌اند.شرکت گریت‌وال اعلام کرده که این خودرو قرار است اولین پیکاپ جهانی این شرکت باشد و در تمام بازارهایی که گریت‌وال در آنها حضور دارد، عرضه شود. چینی‌ها اهداف بسیار بلندپروازانه‌ای از عرضه این خودرو درسر دارند که شامل قرار گرفتن این مدل در میان سه پیکاپ برتر جهان، رقابت مستقیم با محصولات فورد و تویوتا و سایر پیکاپ‌های ساخت برندهای معتبر و همچنین دستیابی به فروش سالانه 200 هزار دستگاه تا سال 2020 است.

پیکاپ سری P براساس پلتفرم کاملاً جدیدی ساخته شده که P71 نام دارد. از مشخصه‌های این پلتفرم می‌توان به ایمنی بالا و در نتیجه راحتی سرنشینان، وزن و هزینه تولید کمتر اشاره کرد، ضمن این که قابلیت‌های بیشتری برای اعمال تغییرات بعدی برای آن در نظر گرفته شده است. در این باره گریت‌وال اظهار داشته که این پلتفرم قابلیت ساخت بیش از صد نوع مختلف پیکاپ با پیشرانه‌ها و ابعاد متفاوت را دارد.

نیروی محرک پیکاپ گریت‌وال از پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ تامین می‌شود که به جعبه‌دنده هشت سرعته خودکار و سیستم هوشمند چهار چرخ محرک دائم متصل شده است. هنوز مشخصات دقیقی از بخش فنی این مدل منتشر نشده اما می‌توان حدس زد که گریت‌وال پیکاپ سری P را به نسخه بروزشده از پیشرانه 2 لیتری توربودیزل تجهیز نماید که در مدل قبلی 141 اسب‌بخار قدرت داشته و 305 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

گریت‌وال همچنین اعلام کرده پیکاپ‌های سری P به صورت استاندارد یا آپشنال به تجهیزات ایمنی همچون دوربین 360 درجه به همراه دوربین دید عقب، هشدار خروج از خط، کنترل صوتی هوشمند، کروز کنترل تطبیقپذیر و غیره مجهز خواهد شد.

قرار است لوگوی جدید گریتوال نیز به همراه این پیکاپ معرفی شود درحالیکه این سری جدید هم نشان مخصوص به خود که حرف P است را بر پیشانی خواهد داشت. این حرف معرف کلمات قدرت، اوج و کمال خواهد بود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران