قدرت بیشتر برای هاچ‌بک کوچک آلمانی

آئودی A1 اسپرت‌بک با تیونینگ ABT

9 شهریور 1398 14:07

سال گذشته و پس از آنکه شرکت آئودی اعلام کرد برنامه‌ای برای ساخت نسخه S1 اسپرت‌بک از آئودی A1 ندارد، بسیاری از علاقمندان این برند از این تصمیم ناخرسند شدند. به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها، این شرکت تصمیم گرفته به تولید نسخه تقویت شده از آئودی A1 قناعت کند که به پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ نصب شده در فولکس‌واگن پولو GTI مجهز بوده و 200 اسب‌بخار قدرت و 320 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار دارد.

این نسخه ویژه از آئودی A1 اکنون 236 اسب‌بخار قدرت و 360 نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌دهد که مطمئناً باعث بهبود چشمگیر عملکرد فنی این خودرو خواهد شد.البته هستند افرادی که این میزان قدرت را کافی نمی‌دانند، اینجاست که شرکت تیونر آلمانی یعنی ABT وارد عمل شده و کیت تقویت فنی برای آئودی A1 پیشنهاد کرده که قدرت پیشرانه این خودرو را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

این نسخه ویژه از آئودی A1 اکنون 236 اسب‌بخار قدرت و 360 نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌دهد که مطمئناً باعث بهبود چشمگیر عملکرد فنی این خودرو خواهد شد. بد نیست بدانید شتاب صفر تا صد مدل استاندارد برابر با 6 و نیم ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 235 کیلومتر برساعت است که مطمئناً در نسخه دست‌پرورده ABT شاهد ثبت اعداد هیجان‌انگیزتری خواهیم بود.

غیر از افزایش قدرت پیشرانه، ABT به واسطه نصب کمک‌های جدید ارتفاع کلی سیستم تعلیق آئودی A1 را به میزان 30 میلی‌متر کاهش داده تا مجموعه فنی این خودرو در کنار رینگ‌های 18 اینچی سفارشی با ظاهر مشکی براق، بهترین سطح عملکرد خود را به نمایش بگذارند.

در مقایسه با نسل قبلی S1 اسپرت‌بک، آئودی A1 تقویت شده توسط ABT در حدود 8 اسب‌بخار قدرت بیشتری دارد، اما گشتاور آن به میزان 10 نیوتن‌متر کمتر شده است. شاید این اعداد بازگوکننده تمام ماجرا نباشند اما نکته مهم این است که نسل قبلی S1 به سیستم چهار چرخ محرک آئودی که «کواترو» نامیده می‌شود مجهز بوده در حالی‌که نسل جدید آئودی A1 امروزه به صورت دیفرانسیل جلو ساخته می‌شود. حتی مدل آئودی A1 Citycarver که ارتفاع بیشتری از سطح زمین دارد نیز به صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود.

به عنوان نکته پایانی بد نیست از مدل سفارشی A1 کواترو یادی کنیم که در اواخر سال 2011 عرضه شد. این خودرو که می‌توان از آن به عنوان هیجان‌انگیزترین نسخه از کوچکترین هاچ‌بک آئودی یاد کرد، به پیشرانه‌ای با قدرت 252 اسب‌بخار مجهز بوده و تنها به تعداد 333 دستگاه ساخته شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران