پایان انتظارها برای معرفی نسل جدید آئودی A1 اسپرت‌بک

همراهی ایده‌آل برای زندگی شهری

30 خرداد 1397 19:19

پس از انتشار تیزرهای متعدد از نسل دوم آئودی A1 اسپرت‌بک، این خودرو بالاخره رونمایی شد. هاچ‌بکی به معنای واقعی کلمه زیبا که آئودی آن را یک «همراه ایده‌آل برای زندگی شهری» توصیف می‌کند. با توجه به ابعاد بدنه آن که برابر با 4.03 متر طول، 1.74 متر عرض و 1.4 متر ارتفاع است، به‌سختی می‌توان با این ادعای آئودی مخالفت کرد. البته اجازه ندهید اندازه بزرگ آن شما را گول بزند!

در طراحی این خودرو از برخی عناصر طراحی مدل‌های افسانه‌ای Ur-Quattro و Sport Quattro الهام گرفته شده است.وارث بزرگان

در طراحی این خودرو از برخی عناصر طراحی مدل‌های افسانه‌ای Ur-Quattro و Sport Quattro الهام گرفته شده است. خط سقف شیب‌دار و سقف زیبای مشکی آن، ظاهری بسیار تهاجمی به خودرو داده، به همین جهت ممکن است بعضی‌ها آن را با یک خودروی ویژه رالی اشتباه بگیرند. ستون عقب صاف خودرو زاویه‌های تیز آن را تشدید کرده است. در عین‌ حال پکیج آپشن S Line مواردی مانند دریچه‌های هوای بزرگ‌تر، دریچه باریک زیر خط کاپوت و  باله عقب بزرگ‌تر را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

رینگ‌های خودرو هم طراحی زیبایی داشته و بسته به تریم انتخابی، در اندازه‌های 15، 16 و 17 اینچی قابل سفارش هستند. رینگ 17 اینچی در دو رنگ مشکی یا خاکستری پلاتینیم فقط در نسخه قدرتمند S Line ارائه شده است.

کابینی مجهز

هاچ‌بک A1 اسپرت‌بک را می‌توان در یک جمله، مدلی مملو از تکنولوژی‌های مختلف معرفی کرد. همانند خودروی بزرگ A8، در این مدل ترکیب طراحی داشبورد قدیمی با کاک‌پیت مجازی جدید آئودی عوض شده است. به‌صورت استاندارد، A1 جدید به سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش 8.8 اینچی مجهز است. پکیج‌های گران‌تر یک آپشن صفحه‌نمایش بزرگ‌تر 10.1 اینچی هم دارند. این خودرو همچنین به سیستم‌های ایمنی مختلفی مانند سیستم هشدار خروج از خط، هشدار قبل از تصادف با ترمز اضطراری خودکار و کروز کنترل هوشمند مجهز شده است.

فضای بار A1 جدید هم بهتر شده و در مقایسه با مدل فعلی، تقریباً 65 لیتر افزایش یافته است. حجم کلی قسمت بار نسل دوم A1 اسپرت‌بک برابر با 334 لیتر است که اگر صندلی‌های عقب را بخوابانید، این میزان به 1090 لیتر افزایش پیدا می‌کند.

پیشرانه‌های کم‌حجم اما پرتوان

آئودی پیشرانه‌های مختلفی برای این خودرو در نظر گرفته و مدل پایه آن، به پیشرانه 3 سیلندر 95 اسب‌بخاری مجهز است. در قوی‌ترین مدل این خودرو، شاهد استفاده از پیشرانه 1.4 لیتری 4 سیلندر توربو با 200 اسب‌بخار نیرو هستیم. بنا به انتخاب راننده، پیشرانه سه سیلندر را جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا دو کلاچه اس-ترونیک همراهی می‌کند. اما برای پیشرانه 4 سیلندر تنها جعبه‌دنده اتوماتیک دو کلاچه اس-ترونیک قابل انتخاب است.

فروش آئودی A1 جدید به‌عنوان مدل 2019 از اواخر سال جاری میلادی آغاز می‌شود. هنوز از جزئیات قیمتی آن خبری نیست.

دیدگاه کاربران