کراس‌اوری کوپه با قدرت 300 اسب‌بخار

تاواسکان، تصویری از خودروهای برقی کوپرا

12 شهریور 1398 10:00

برند کوپرا که زمانی برای نامگذاری مدل‌های تقویت شده سئات، به صورت پسوند در کنار نام آن‌ها به کار گرفته می‌شد، اکنون مدتی است که به عنوان یک برند مستقل فعالیت می‌کند. تمرکز این شرکت روی عرضه خودروهایی است که ترجیحاً نیروی خود را از پیشرانه برقی تامین می‌کنند. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است کانسپت تاواسکان در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2019 که اواخر ماه جاری برپا می‌شود، شرکت نماید. این کراس‌اور کوپه به موتور تمام برقی مجهز بوده و براساس ساختار MEB فولکس‌واگن ساخته شده است.

به لطف نصب دو موتور برقی که هرکدام بر روی یکی از محورهای کوپرا تاواسکان قرار گرفته‌اند، این کانسپت به سیستم چهار چرخ محرک مجهز شده و 302 اسب‌بخار قدرت پیشرانه را در اختیار تمام چرخ‌ها قرار می‌دهد.مدیران برند کوپرا پیش‌بینی کرده‌اند که بازار خودروهای شاسی‌بلند کوپه الکتریکی سالانه 15 درصد رشد داشته باشد که این نشان‌دهنده نیاز مشتریان به خرید مدل‌های جدیدتر، اقتصادی‌تر و با طراحی جذاب‌تر خواهد بود. بنابر اعلام این شرکت، اولین خودروی برقی ساخت کوپرا ترکیبی از روح یک کراس‌اور با ظاهر یک شاسی‌بلند و جذابیت یک کوپه اسپرت را به صورت توامان ارائه می‌دهد.

ظاهر این کانسپت به واسطه استفاده از گلگیرهای عضلانی و رینگ‌های 22 اینچی، بسیار قدرتمند به نظر می‌رسد. طراحی نمای جلو در واقع چیزی نیست که شما پیش از این مشابه آن را در برند مادر این خودرو یعنی سئات دیده باشید. به نظر می‌رسد فرم کلی این قسمت (مخصوصاً چراغ‌های جلو) بسیار تحت تاثیر نشان برند تازه تاسیس کوپرا باشد. در نمای عقب هم دیفیوزر بزرگی وجود دارد که میان این قسمت و بخش جلو، ارتباط بصری برقرار می‌کند.

کابین کوپرا تاواسکان

در مقایسه با بخش بیرونی، به نظر می‌رسد طراحی فضای داخلی این خودرو بسیار به خودروهای تولیدی شبیه باشد. مشابه بسیاری از خودروهای جدید که این روزها معرفی می‌شوند، داشبورد کراس‌اور کوپرا نیز تحت تاثیر دو صفحه نمایش قرار گرفته که یکی در میانه داشبورد و دیگری در مقابل چشمان راننده نصب شده است. شرکت اسپانیایی سازنده این خودرو اعلام کرده که سعی داشته در طراحی فضای داخلی، میان تمرکز بر راننده و راحتی سرنشین تعادل برقرار کند.

کوپرا تاواسکان کراس اوری برقی

به لطف نصب دو موتور برقی که هرکدام بر روی یکی از محورهای کوپرا تاواسکان قرار گرفته‌اند، این کانسپت به سیستم چهار چرخ محرک مجهز شده و 302 اسب‌بخار قدرت پیشرانه را در اختیار تمام چرخ‌ها قرار می‌دهد. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این کراس‌اور کوپه چیزی کمتر از 6.5 ثانیه پیش‌بینی شده است. مجموعه باتری 77 کیلووات ساعتی این خودرو که در کف آن جانمایی شده، با یکبار شارژ کامل انرژی موردنیاز برای پیمودن 450 کیلومتر مسافت را در اختیار خودرو قرار می‌دهد.

دیدگاه کاربران