جوان‌گرایی به سبک چِک

رونمایی از اشکودا اسکالا مونت‌کارلو

12 شهریور 1398 14:54

اشکودا به تازگی از یک مدل اسپرت رونمایی کرده است که می‌تواند به راحتی معادلات در خودروهای جوان‌پسند با قیمت مقرون به صرفه را دستخوش تغییر دهد.

حضور تریم مونت‌کارلو روی اشکودا اسکالا حکایتی است از قابلیت‌های این خودرو.شرکت خودروسازی اشکودا که از زیرمجموعه‌های فولکس‌واگن به حساب می‌آید و اصالتاً اهل جمهوری چک است، به دلیل تولید محصولات باکیفیت و البته با قیمت ارزان به شدت در بازارهای اروپایی محبوب شده است. در جدیدترین دستاورد این شرکت شاهد معرفی نسخه ویژه‌ای از هاچ‌بک اسکالا هستیم که در همکاری با لوکس‌ساز معروف این کشور یعنی Laurin & Klement تولید شده است. حضور تریم مونت‌کارلو روی اشکودا اسکالا حکایتی است از قابلیت‌های این خودرو. اشکودا پیش‌تر این تریم را روی مدل‌های فابیا و رپید اجرا کرده و موفقیت‌ بسیاری را هم به دست آورده بود.

یکی از ویژگی‌های بارز طراحی بیرونی این خودرو بازی زیبای چراغ‌های LED است که جلوه آن را پویاتر کرده است. هم‌چنین حضور رینگ‌های 17 اینچی به صورت استاندارد و 18 اینچی به صورت آپشنال این خودرو را گزینه معقولی برای اهالی اسپرت‌گرایی خواهد کرد. تریم مشکی روی سقف، آینه‌ها، جلوپنجره، کاسه چراغ و البته رینگ‌ها اسکالای جدید را مانند یک پروژه تیونینگ نشان می‌دهد. حضور سقف پانوراما، شیشه‌های دودی و چراغ‌های تمام LED در جلو و عقب دلیل خوبی برای تبدیل شدن این خودرو به گران‌ترین هاچ‌بک شرکت است.

اشکودا اسکالا مونت‌کارلو

بهترین پیشرانه برای این خودرو یک نمونه 1.6 لیتری تقویت‌شده TSI با 148 اسب‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور است. اسکالای جدید با این خروجی می‌تواند به صرعت نهایی 219 کیلومتر برساعت برسد. بد نیست بدانید شتاب صفر تا صد آن نیز 8.2 ثانیه خواهد بود.

داخل کابین اشکودا اسکالا مونت‌کارلو اولین چیزی که به چشم می‌خورد صندلی‌های اسپرت با قابلیت تنظیم ارتفاع است. چیزی درست مانند خودروهای حرفه‌ای مسابقه‌ای. بی‌تردید بازیگر اصلی زیبایی این خودرو رنگ قرمز هیجان‌انگیزش است که در المان‌های داخل کابین نیز دیده می‌شود.

فولکس‌واگن و اشکودا قصد دارند این خودرو را به صورت رسمی در نمایشگاه فرانکفورت 2019 رونمایی کنند.

دیدگاه کاربران