معرفی نسخه مسابقه‌ای از مدل A110

بازگشت آلپاین به مسابقات رالی

16 شهریور 1398 13:22

پس از آن‌که آلپاین از مدل خیابانی A110S رونمایی کرد، اکنون نسخه مخصوص شرکت در مسابقات رالی این مدل را معرفی کرده است.

پس از مدل‌های مسابقه‌ای A110 Cup و A110 GT4 سومین نسخه تغییریافته از محصول اسپرت آلپاین برای شرکت در مسابقات اتومبیلرانی است.نام این خودرو به تنهایی می‌تواند اطلاعات زیادی درباره هویت آن در اختیار علاقمندان بگذارد: یک خودروی رالی دیفرانسیل عقب متعلق به یک تیم خصوصی با رانندگانی که تحت هومولوگیشن R-GT فدراسیون جهانی اتومبیلرانی، آن را خواهند راند. این خودرو که توسط همکار آلپاین در مسابقات یعنی Signatech دستخوش تغییر شده، پس از مدل‌های مسابقه‌ای A110 Cup و A110 GT4 سومین نسخه تغییریافته از محصول اسپرت آلپاین برای شرکت در مسابقات اتومبیلرانی است. پیش از این، Signatech از آلومینیوم سبک برای استفاده در شاسی دو مدل قبلی استفاده کرده بود.

این خودرو قرار است در جریان رالی مون بلان که بین 5 تا 7 سپتامبر سال جاری برگزار می‌شود، معرفی شود. به طور مشخص آلپاین A110 رالی در بخش فنی به قطعاتی همچون سیستم تعلیق سه حالته هیدرولیک، ترمزهای برمبو جدید و همچنین تجهیزات ایمنی همچون رول بارهای ایمنی، صندلی‌های مسابقه‌ای Sabelt و کمربند ایمنی شش نقطه‌ای مجهز شده تا بتواند استانداردهای موردنیاز برای شرکت در مسابقات رالی را کسب نماید.

نسخه رالی آلپاین A110

پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ 1.8 لیتری مدل استاندارد A110 نیز برای استفاده در رالی مورد بهسازی قرار گرفته و قدرت آن از مرز 300 اسب‌بخار عبور کرده است. همچون مدل A110 Cup، پیشرانه خودرو به جعبه‌دنده سکوئنشال شش سرعته و همچنین دیفرانسیل لغزش محدود متصل شده است.

از دیگر تجهیزات این خودروی مخصوص رالی می‌توان به فرمان مخصوص مسابقه با پدال‌های تعویض دنده و نمایشگری که روی آن نصب شده، سیستم کنترل کشش قابل تنظیم و سیستم ABS خودروهای ریس ساخت شرکت Bosch اشاره کرد. تنها امکانات قابل سفارش برای این مدل رنگ آبی آلپاین برای پوشش بدنه و همچنین سیستم جمع‌آوری داده‌ها در هنگام رانندگی خواهد بود.

کابین نسخه رالی آلپاین

در طول مسابقه رالی، دو راننده فرانسوی به نام‌های Emmanuel Guigou و Laurent Pellier هدایت خودروی رالی آلپاین را برعهده خواهند داشت. این دو راننده پیش از این وظیفه بررسی قابلیت اطمینان و تست بخش فنی را نیز انجام داده‌اند. هرچند که قرار بوده آلپاین A110 رالی از نظر قیمت نیز برای بسیاری قابل خریداری باشد اما با توجه به برچسب قیمت 165,500 دلاری این خودرو، نمی‌توان ادعا کرد که افراد زیادی توانایی خرید آن را خواهند داشت.

فروش این خودرو از اواخر سال جاری آغاز شده و به احتمال فراوان از ابتدای سال 2020، تحویل آن به مشتریان آغاز خواهد شد.

دیدگاه کاربران