ترکیبی جذاب از مشخصه‌های کلاسیک و مدرن

معرفی نسخه برقی فولکس‌واگن بیتل

16 شهریور 1398 14:11

بخش پشتیبانی فنی گروه فولکس‌واگن در همکاری با قسمت eClassics که وظیفه تامین پیشرانه برقی و تجهیزات مربوط به آن برای نصب در خودروهای قدیمی این شرکت را برعهده دارد، اقدام به ساخت نسخه‌ای برقی از مدل قدیمی فولکس‌واگن بیتل کرده تا این خودروی محبوب و مشهور در تمام دوران، از رقابت با سایر مدل‌های مدرن جا نماند.

بخش پشتیبانی فنی گروه فولکس‌واگن در همکاری با قسمت eClassics نسخه برقی از مدل بیتل کلاسیک را برای حضور در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2019 آماده کرده است.این خودرو که e-Beetle (مخفف بیتل الکتریکی) نام گرفته، نمونه‌ای تقریباً کامل شده و نزدیک به خط تولید بوده که قرار است هفته آینده و در جریان نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2019 در معرض نمایش قرار گیرد.

بخش eClassics گروه فولکس‌واگن برای تامین تجهیزات فنی این خودرو از هاچ‌بک کوچک و برقی مدرن این شرکت یعنی e-Up! یاری گرفته و قطعاتی چون باتری، پیشرانه برقی و جعبه‌دنده تک-سرعته موجود در این خودرو را در بیتل قدیمی قرار داده است. پیشرانه برقی مورداشاره نمونه‌ای به قدرت 81 اسب‌بخار است که نیروی خود را از باتری لیتیوم یون به ظرفیت 36.8 کیلووات ساعت تامین می‌کند.

این پیشرانه که از قابلیت شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند، قادر است با یک بار شارژ کامل باتری‌ها، توان موردنیاز فولکس‌واگن بیتل برقی برای پیمودن 200 کیلومتر مسافت را تامین نماید. در صورت استفاده از قابلیت شارژ سریع و صرف تنها یک ساعت زمان، می‌توان انرژی موردنیاز برای پیمودن 150 کیلومتر مسافت را در باتری ذخیره کرد.

موتور برقی برای فولکس بیتل

با توجه به تجهیزات اضافه شده، بالا رفتن وزن فولکس‌واگن بیتل برقی تا 1280 کیلوگرم امری اجتناب‌ناپذیر بوده اما شرکت سازنده اقدام به تقویت شاسی و ترمزها کرده است. ناگفته پیداست که با وجود افزایش وزن، پیشرانه برقی جدید بیتل بازدهی بسیار بالاتری نسبت به نمونه استاندارد داشته و عملکرد فنی این خودرو را بسیار بهبود بخشیده به گونه‌ای که فولکس‌واگن بیتل برقی اکنون برای دستیابی به سرعت 50 کیلومتر برساعت به کمتر از 4 ثانیه زمان نیاز دارد. عبور از سرعت 80 کیلومتر برساعت نیز کمی بیشتر از 8 ثانیه به طول می‌انجامد. در نهایت حداکثر سرعتی که با بیتل برقی می‌توان تجربه کرد، 150 کیلومتر برساعت خواهد بود.

آقای Thomas Schmall که عضو هیات مدیره بخش پشتیبانی قطعات گروه فولکس‌واگن را برعهده دارد، بیتل برقی را ترکیبی از جذابیت مدل کلاسیک با نوآوری خودروهای آینده توصیف کرده است. وی به قصد این شرکت برای برقی ساختن پیشرانه خودروهای کلاسیک و تاریخی فولکس‌واگن اشاره کرده و درباره کیفیت بالای قطعات مورداستفاده در این خودروها در جریان بازسازی نیز به مالکین اطمینان داده است.

حذف پیشرانه بنزینی از فولکس بیتل برقی

وی از برنامه فولکس‌واگن برای آماده سازی پلتفرمی مناسب برای اتوبوس‌های این شرکت خبر داده و همچنین به احتمال عرضه نسخه برقی از پورشه 356 در آینده، اشاره کرده است. علاوه‌براین موارد، این شرکت در آینده به احتمال فراوان از پلتفرم MEB استفاده خواهد کرد که می‌تواند در خودروهای برقی تعادل مناسبی میان عملکرد فنی و مسافت قابل پیمایش برقرار نماید.

دیدگاه کاربران