چهره جدید و توان بیشتر در مدل 2020

معرفی مرسدس‌بنز GLC 350e پلاگین هیبرید

18 شهریور 1398 23:36

درحالی‌که علاقمندان منتظر معرفی کانسپت Vision EQ S از سوی مرسدس‌بنز در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2019 هستند، خودروساز معروف آلمانی برای معرفی خودروی لوکس دیگری در هفته جاری برنامه‌ریزی کرده است. مدل GLC 350e که به میانه عمر نسل فعلی رسیده، برای سال 2020 تغییر چهره جزئی دارد و به سایر شاسی‌بلندهای فعلی ساخت مرسدس‌بنز بیشتر شبیه شده است تا همچنان در کورس مبارزه با رقبا باقی بماند.

قدرت این خودرو به 315 اسب‌بخار و گشتاور آن به 700 نیوتن‌متر رسیده است.پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری بنزینی این خودرو که در همکاری با یک موتور الکتریکی کار می‌کند، در مجموع قدرتی برابر با 315 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 700 نیوتن‌متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. در مقایسه با مدل 2019، میزان قدرت پیشرانه مرسدس بنزGLC 350e  جدید بدون تغییر باقیمانده اما رقم گشتاور به لطف سومین نسل فناوری PHEV مرسدس‌بنز، به میزان قابل توجه 140 نیوتن‌متر افزایش یافته است.

تغییرات تنها به پیشرانه محدود نشده بلکه مرسدس‌بنز به جای جعبه‌دنده هفت سرعته قبلی، برای نسل جدید GLC 350e جعبه‌دنده نه سرعته تعبیه کرده که بنابر اعلام شرکت سازنده، تاثیر به سزایی بر بهبود عملکرد فنی خودرو خواهد داشت. یک مبدل گشتاور جدید برای انتقال قدرت پیشرانه خودرو پیش‌بینی شده درحالی‌که یک کلاچ اضافی نیز برای رانندگی در حالت برقی نصب شده است.

با توجه به این‌که ظرفیت باتری از 3.6 کیلووات به 7.4 کیلووات افزایش یافته، برد مسافتی خودرو نیز بیشتر از قبل شده و بنابر اعلام مرسدس‌بنز به 46 الی 49 کیلومتر رسیده است. البته در صورت سنجش عملکرد باتری طبق استاندارد جدید WLTP، این ارقام به 39 الی 43 کیلومتر کاهش خواهد یافت که بازهم نسبت به رقم 14.5 کیلومتر مدل قبلی افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

غیر از افزایش ظرفیت باتری، مرسدس‌بنز این خودرو را برای سازگاری با جریان قوی‌تر 13.5 کیلووات ساعت شارژ آماده ساخته است. ذخیره انرژی مجموعه باتری از 10 درصد تا شارژ کامل با جریان 1.2 کیلووات چیزی نزدیک به 8 ساعت زمان نیاز دارد درحالی‌که با جریان 3.8 کیلووات می‌توان ظرف تقریباً 2 ساعت ذخیره باتری را به 80 درصد رساند.

با توجه به مشخصات فنی ذکر شده، رقم شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این شاسی‌بلند جدید 5.6 ثانیه بوده که آن را 0.6 ثانیه سریع‌تر از مدل قبلی می‌سازد. هنوز رقم حداکثر سرعت این خودرو اعلام نشده اما نسل قبلی در حالت معمولی تا 209 و در حالت تمام برقی تا 135 کیلومتر برساعت سرعت می‌گرفت.

مرسدس‌بنز GLC 350e در روزهای آینده در نمایشگاه خودرو فرانکفورت معرفی خواهد شد و پس از آن در نیمه اول سال آینده میلادی فروش آن در ایالات متحده آغاز می‌شود. هنوز درباره قیمت این خودرو رقم دقیقی اعلام نشده اما قیمت پایه نسل فعلی از 50,650 دلار آغاز می‌شود.

دیدگاه کاربران