معرفی کانسپتی آفرود و خودران در فرانکفورت 2019

آفرودسواری با آئودی در آینده

21 شهریور 1398 16:58

آئودی در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2019 از چهارمین عضو خانواده کانسپت‌های آینده‌نگر خود رونمایی کرد. کانسپت AI:Trail Quattro راه مدل‌های قبلی یعنی Aicon، PB18 و AI:ME را در ارائه ایده‌های جدید شرکت آئودی دنبال می‌کند و قابلیت پیمودن مسیرهای خارج جاده را به همراه فناوری خودران به طور یکجا ارائه می‌دهد.

در مسیرهای عادی، آئودی AI کواترو قابلیت رانده شدن با استفاده از فناوری سطح 4 خودران را دارد و در هنگام عبور از مسیرهای خارج جاده نیز قادر است از سطح 3 فناوری خودران و البته با سرعتی پایین، استفاده کند.این خودروی مطالعاتی چهار در که از نیروی محرکه برقی استفاده می‌کند، فرمی آینده‌نگرانه و البته شبیه به خودروهای باگی دارد. چهار پیشرانه برقی آن که هرکدام روی یکی از چرخ‌ها نصب شده نیروی خود را به صورت مستقل به چهارچرخ خودرو اهدا می‌کنند. طول و عرض آئودی AI برابر با 4.15 و 2.15 متر بوده و رینگ‌های 22 اینچی آن روی تایرهای آفرود 33.5 اینچی سوار شده‌اند. فاصله کف این خودرو از زمین برابر با 34 سانتی‌متر است و قابلیت غوطه‌ور شدن تا عمق نیم متری آب را دارد.

با وجود ابعاد نسبتاً بزرگ بدنه، چهار موتور الکتریکی و همچنین باتری لیتیوم یون که در آئودی AI نصب شده، وزن کلی آن برابر با 1750 کیلوگرم است که می‌توان آن را رقمی قابل قبول دانست که البته به لطف استفاده از مواد سبک به دست آمده است.

کانسپت آفرود آئودی

مجموعه باتری این خودرو با یک‌بار شارژ شعاع حرکتی بین 400 تا 500 کیلومتر را برای آن فراهم می‌کند که البته در صورت پیمودن مسیرهای خارج جاده با توجه به افزایش استفاده از ذخیره باتری، این مقدار به 250 کیلومتر کاهش می‌یابد.

همانطور که قبلاً اشاره شد، هرکدام از چهار موتور برقی در کنار یکی از چرخ‌ها نصب شده و نیروی خود را مستقیماً به آن چرخ ارسال می‌کند. خروجی این 4 پیشرانه برابر با 429 اسب‌بخار قدرت و حداکثر گشتاور 1000 نیوتن‌متر است که البته بنابر اعلام آئودی، بخشی از این قدرت صرف راندن خودرو می‌شود. این نکته احتمالاً به امکان غیرفعال کردن یکی از محورها در صورت عدم نیاز مربوط می‌شود.

کابین کانسپت آفرود آئودی

در مسیرهای عادی، آئودی AI کواترو قابلیت رانده شدن با استفاده از فناوری سطح 4 خودران را دارد که دومین سطح دست بالا و استاندارد شده در این فناوری است.

با توجه به دارا بودن فرمان و پدال معمولی همچون سایر خودروهای متداول، آئودی AI کواترو در هنگام عبور از مسیرهای خارج جاده نیز قادر است از سطح 3 فناوری خودران و البته با سرعتی پایین، استفاده کند.

دیدگاه کاربران