فیس‌لیفت 2020 برای آلتیمیت

برابوس اسمارت فورتو برقی

26 شهریور 1399 09:41

همین اول باید اعلام کنیم برابوس Ultimate E خودروی چندان جدیدی نیست چراکه اولین بار به عنوان یک مدل مفهومی در سال 2017 و پس از آن در سال 2019 به عنوان یک خودروی آماده تولید، معرفی شد. سال گذشته و در جریان نمایشگاه خودرو فرانکفورت نیز شرکت برابوس نسخه تولید محدود این مدل را با تیراژی کمتر از 30 دستگاه رونمایی کرد. 

نسخه اولیه این اسمارت در سال 2019 معرفی شده بود ولی حالا فیس لیفت آن دوباره توسط برابوس، تقویت شدهاکنون تیونر آلمانی نمونه‌ای تقویت شده از این خودروی کوچک دونفره را که براساس اسمارت EQ فورتو فیس لیفت 2020 ساخته شده، برای علاقمندان مهیا کرده است.

به لطف برنامه‌ریزی مجدد سامانه کنترل گشتاور، سوئیچ ماژول‌های مخصوص برای دینامیک رانندگی و پدال گاز، قدرت این کوچولوی برقی به 92 اسب بخار و حداکثر گشتاور به 180 نیوتن متر رسیده است. چنین نیرویی برای رساندن Ultimate E به سرعت صد کیلومتر برساعت ظرف 10.9 ثانیه کافی خواهد بود. حداکثر سرعت نیز به دلیل محدودیت‌های ناشی از مجموعه باتری و مسائل آئرودینامیک، بر روی رقم 130 کیلومتر برساعت محدود شده است.

لازم بذکر است حداکثر قدرت پیشرانه تنها در صورت انتخاب حالت رانندگی اسپرت پلاس (یکی از 4 حالت قابل انتخاب برای راندن این خودرو) در اختیار راننده قرار می‌گیرد.

کیت بدنه پهن برابوس که منحصرا برای این مدل طراحی شده، شامل تغییرات در نمای جلوی، گلگیرهای جدید، رینگ‌های 18 اینچی با تایرهای 235/30R18 عقب و برخی موارد دیگر می‌­شود. تقویت ترمزها و سیستم تعلیق اسپرت جزو سایر تغییرات فنی محسوب می‌­شوند.

نسخه بروزرسانی شده از برابوس Ultimate E مدل 2020 قرار است با قیمت پایه 49.449 یورو (تقریبا 58.630 دلار) در آلمان به فروش برسد.

برابوس اسمارت فورتو برقی

این دفعه اولی نیست که شاهد نسخه تیونینگ شده از مدل برقی اسمارت - EQ فورتو - توسط تیونر مشهور آلمانی، برابوس هستیم. اما موضوع فقط به همین جا ختم نمی‌­شود، چراکه حتی این بار دفعه اولی نیست که مدل Ultimate E توسط برابوس در یک نمایشگاه خودرو به معرض نمایش گذاشته می­‌شود.

در 1 مارس سال 2019 برابوس نسخه Shadow Edition از Ultimate E را رونمایی کرد. علاوه‌بر تغییرات ایجاد شده در فضای خارجی و داخلی این نسخه، حداکثر قدرتِ موتور برقی آن هم با اندکی افزایش به 91 اسب‌بخار رسیده بود. خودرویی که در تصاویر مشاهده می­‌کنید در واقع همان نسخه «شدو ادیشن» است، فقط فضای داخلی آن متفاوت بوده و رنگ آن هم بنفش است. البته برابوس دیگر این خودرو را نسخه «شدو ادیشن» نمی‌داند، بلکه آن را فقط «آلتیمیت ای» نامیده است.

درست است که این خودرو با رینگ­‌های 18 اینچی ظاهری اسپرت و جذاب دارد، اما باید بدانید که باطن «آلتیمیت ای» با ظاهر آن هماهنگی ندارد.

برابوس برقی با تیونینگ برابوس

موتور برقی این اسمارت تیون شده می‌­تواند حداکثر 91 اسب‌بخار قدرت و 180 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. با توجه به این اعداد، چندان جای تعجب نیست که «آلتیمیت ای» برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر برساعت از حالت سکون به 10.9 ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن هم فقط به 130 کیلومتر برساعت می‌­رسد.

همانند نسخه «شدو ادیشن»، فقط 28 نمونه از این خودروی کوچک بنفش رنگ به تولید خواهد رسید. این تیونر آلمانی که قدمت آن به بیش از چهل سال می‌­رسد قیمت پایه «آلتیمیت ای» را 58,845 یورو اعلام کرده است. این خودرو در بازار ایالات متحده عرضه نخواهد شد، اما قیمت آن معادل با 65,100 دلار است که قطعاً رقم بالایی است.

دیدگاه کاربران