روح اسپرت برای کوچولوی برقی

تیونینگ برابوس برای اسمارت فورتو برقی

4 مرداد 1400 15:20

شرکت برابوس که از سال‌ها پیش به امر تیونینگ و تقویت محصولات مرسدس‌بنز اشتغال داشته، نسخه‌­ای تازه از اسمارت EQ فورتو را با لقب Racing Green Edition به علاقمندان معرفی کرده است.

رنگ سبز بدنه با نام Racing Green، به صورت سنتی در خودروهای اسپرت بریتانیایی استفاده می‌شود.نخستین عامل جالب توجه، رنگ‌­آمیزی بدنه این خودروی کوچک شهری با رنگ سبز مسابقه‌­ای یا همان Racing Green است، که به صورت سنتی در خودروهای اسپرت بریتانیایی استفاده می‌شود. رینگ‌های 16 اینچی آلومینیومی به صورت یک تکه با پره‌­های مشکی و جزئیات نقره­‌ای درنظر گرفته شده تا در کنار رنگ بدنه، تضاد بصری زیبایی ایجاد نماید.

برابوس فضای کابین این خودرو را نیز از اعمال تغییر بی‌نصیب نگذاشته که شاید جذاب‌ترین بخش آن، روکش چرم دست‌­دوز ناپا به رنگ قهوه‌­ای روشن باشد که روی فرمان، داشبورد و پوشش داخلی درها امتداد یافته و احساسی از قرار گرفتن در کابین یک خودروی بسیار لوکس را تداعی می‌­کند.

Smart EQ fortwo Racing Green Edition

طرح جدید ترمز دستی و اهرم تعویض دنده، پدال­‌های اسپرت، دستگیره آلومینیومی درها و قطعات با ظاهر مشابه فیبرکربن روی داشبورد، از دیگر ویژگی‌­های قابل ذکر درباره کابین این مدل خواهد بود.

نمایشگر 8 اینچی اطلاعات سرگرمی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، جزء نقاط مشترک این نسخه سفارشی با فورتو EQ استاندارد بشمار می­‌آید.

تیونینگ برابوس برای اسمارت فورتو برقی

برخلاف انتظار، برابوس تغییر خاصی روی بخش فنی این خودرو اعمال نکرده و Racing Green Edition همچنان نیروی حرکتی خود را از پیشرانه برقی نصب شده در محور عقب به قدرت 81 اسب­‌بخار کسب می­‌کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت و حداکثر سرعت این خودروی کوچک الکتریکی به ترتیب 11.6 ثانیه و 130 کیلومتر برساعت خواهد بود. مجموعه باتری 17.6 کیلووات ساعتی از موتور برقی این خودرو پشتیبانی و انرژی لازم برای پیمودن 129 کیلومتر مسافت با یک‌بار شارژ را فراهم می­‌کند.

بد نیست بدانید قرار است شرکت اسمارت در جریان نمایشگاه خودرو مونیخ از یک کراس‌اور برقی رونمایی کند. هرچند مسئولان شرکت از این مدل جدید به عنوان یک «کانسپت» یاد کرده­اند، ولی ورود کراس‌اور برقی اسمارت به خط تولید در سال 2023 چندان دور از انتظار نیست.

دیدگاه کاربران