در تیراژ محدود و قیمت میلیون دلاری

تولد دوباره خودروی کلاسیک افسانه‌ای بنتلی

25 شهریور 1398 10:59

خودرویی که در تصاویر مشاهده می­‌کنید، بنتلی مدل چهار و نیم لیتری بلوئر نام دارد که در سال 1929 تولید شده است. این خودروساز انگلیسی تصمیم دارد مجدداً آن را به تولید برساند. البته اگر این خودرو نظر شما را جلب کرده، بهتر است هر چه سریع‌­تر برای سفارش آن اقدام کنید، چرا که فقط دوازده نمونه از آن تولید خواهد شد.

بنتلی فقط دوازده دستگاه از این خودروی مسابقه‌ای را به تولید خواهد رساند، اما تولید همین تعداد اندک چیزی در حدود دو سال زمان خواهد برد.قلب تپنده مدل چهار و نیم لیتری بلوئر یک پیشرانه 4.5 لیتری چهار سیلندر بود که به لطف وجود یک سوپرشارژر، حداکثر قدرت آن در نسخه مسابقه‌­ای به 240 اسب‌بخار می‌رسید. بنتلی این دوازده نمونه جدید را با همین مشخصات به تولید خواهد رساند. تا به حال بیش از 700 دستگاه مدل چهار و نیم لیتری به تولید رسیده، اما فقط 55 نمونه از آن­‌ها مدل بلوئر یعنی مجهز به سوپرشارژر بوده است. از این 55 نمونه، پنج دستگاه مخصوص مسابقه بود.

بنتلی در ساخت مجدد این خودروی مسابقه‌­ای نمادین، علاوه‌بر بهره‌­مندی از آخرین تکنولوژی، از روش‌­های قدیمی هم استفاده خواهد کرد. به طور مثال بنتلی برخی از قطعات این خودرو را توسط تکنولوژی اسکن سه بعدی خواهد ساخت و در ساختبعضی دیگر از قطعات این دوازده نمونه از ابزارهای قدیمی مربوط به دهه 20 میلادی استفاده خواهد کرد. قطعاً چنین پروسه‌­ای به زمان نسبتاً زیادی نیاز خواهد داشت و بنتلی اعلام کرده که برای ساخت این دوازده دستگاه چیزی در حدود دو سال زمان نیاز دارد.

اگر این سوال برای شما پیش آمده که قیمت این خودرو چقدر خواهد بود، باید بدانید که بنتلی قیمت آن را به طور رسمی اعلام نکرده، اما کاملاً واضح است که برای سفارش چنین خودرویی باید رقمی نجومی (چندین میلیون دلار) پرداخت کنید. پیش از این در سال­‌های 2012 و 2013، دو خودروی کلاسیک بنتلی با قیمت­‌های 6.2 و 4.6 میلیون دلار به فروش رسیده است. البته احتمالاً قیمت این دوازده نمونه جدید کمتر خواهد بود، اما نباید اختلاف زیادی با این ارقام داشته باشد.

مترجم : بهنام اصغریان

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران