به مناسبت گذشت 20 سال از آغاز تولید بنتلی کانتیننتال GT، یک نسخه ویژه از این خودرو در رویداد مونتهری معرفی شد. این نمونه منحصربهفرد که توسط بخش خودروهای سفارشی بنتلی یعنی مولینر طراحی شده است، نشانههایی از کانتیننتال GT مدل 2003 را به همراه دارد.
بدنه این خودرو با سبز Cypress و کابین آن با چرم قهوهای Saddle و تریم چوب گردو Burr براق تزئین شده است. دوخت روکشها با نخ سبز Cypress و نشانهای ویژه 20 سالگی کانتیننتال GT، از دیگر ویژگیهای کابین این خودرو بهشمار میآید.
این نمونه منحصربهفرد به صورت همزمان به سه پکیج بلک لاین، تورینگ و استایلینگ مجهز شده است و به همین علت، جزئیات مشکی براق و فیبرکربن را میتوان در هواکشهای جلو، رکابهای جانبی، دیفیوزر و باله لبه صندوق، مشاهده کرد. رینگهای 22 اینچی خاکستری تیره براق نیز درپوشهای مرکزی خود-تراز را به همراه دارد.
این خودروی ویژه به سفارش یک مجموعهدار ساکن در ایالات متحده شکل گرفته است.
به مناسبت تولد 20 سالگی بنتلی کانتیننتال GT، یک نمونه منحصربهفرد از این خودرو هم در نمایشگاه شانگهای رونمایی شد. این خودرو با خاکستری تیره Magnetic، رینگهای 22 اینچی مشکی 10 پره ، روکش چرم زرشکی و نوار قرمز روی داشبورد به معرض نمایش درآمد.
نمونه دیگری از بنتلی کانتیننتال GT که با الهام از آر-تایپ مدل 1953 شکل گرفته نیز با رنگ سفید Old English، رینگهای 22 اینچی مشکی، روکش چرم قهوهای Cricket Ball، تریم چوب گردو Burr و کروم روشن همراه شده است.
بنتلی کانتیننتال GT نخستین بار در سال 2003 و با الهام از کانتیننتال آر-تایپ 1952 معرفی شد. نسل اول این خودرو به پیشرانه 6 لیتری توئین توربو 12 سیلندر مجهز بود، که 552 اسببخار قدرت و 650 نیوتنمتر گشتاور را به چرخها انتقال میداد.
نسل دوم بنتلی کانتیننتال GT از سال 2011 وارد بازار شد. در کنار پیشرانه 12 سیلندر، گزینه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو هم از سال 2012 قابل انتخاب بود.
نسل سوم بنتلی کانتیننتال GT هم که از سال 2018 معرفی شده، همچنان با پیشرانههای V8 و W12 در بازار حضور دارد. براساس تصاویر مخفیانه، نسخه پلاگین-هیبرید این خودرو نیز درحال گذراندن مراحل تست و بررسی است.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com