سفارش 100 هزار دستگاه ون برقی ریویان

انقلاب پستی آمازون

30 شهریور 1398 13:01

بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین آمریکا قصد دارد در اقدامی منحصربه‌فرد 100 هزار دستگاه ون برقی شرکت ریویان را برای ارسال هوشمند محموله‌های پستی خود خریداری کند.

نخستین مدل‌های سفارش‌گذاری شده تا سال 2021 شروع به فعالیت خواهند کرد. برنامه‌های جاه‌طلبانه آمازون چیزی حدود 700 میلیون دلار برای ریویان آورده داشته است.جف بزوس ثروتمندترین فرد دنیا و مدیرعامل این شرکت با اعلام این خبر گفت خودروهای جدید ریویان تا سال 2040 به صورت کامل وارد ناوگان حمل و نقل آمازون خواهد شد. البته نخستین مدل‌های سفارش‌گذاری شده تا سال 2021 شروع به فعالیت خواهند کرد.

بزوس که همواره یکی از منتقدین تغییرات آب و هوایی بوده است، استفاده از ون‌های برقی را در راستای فلسفه آینده‌نگر خود می‌داند. در ابتدا به نظر می‌رسید که اظهارنظر مدیرعامل آمازون یک خبر تبلیغاتی باشد اما دقایقی بعد از این گفته‌ها تصویری از خودروی مذکور در حساب بزوس توئیت شد.

ریویان برند نوظهور دنیای خودروهای برقی است که طی کمتر از دو سال حضورش در بازار به اقبالی بلند دست پیدا کرده است. به نظر می‌رسد رویای ریویان در حال شکل‌گیری است. رویایی به اسم رقابت با محصولات تسلا. در همین مدت کوتاه بوده که ریویان توانسته حجم انبوهی از سرمایه‌گذاری را به سوی خود جاری کند.

ون برقی ریویان برای آمازون

گفته می‌شود برنامه‌های جاه‌طلبانه آمازون چیزی حدود 700 میلیون دلار برای آن‌ها آورده داشته است. این در حالی است که پیش‌تر نیز فورد آمریکا 500 میلیون دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده بود. این را هم بدانید بد نیست که اخیراً این شرکت توانسته در بخش خرده‌فروشی و لجستیک سرمایه‌ای معادل 350 میلیون دلار را از شرکت Cox جذب کند.

ریویان تا کنون فقط دو محصول R1T پیکاپ و R1S شاسی‌بلند را رونمایی کرده است. خودروهایی که گفته می‌شوند با یک بار شارژ می‌توانند حدود 650 کیلومتر پیمایش داشته باشند. این محصولات با قیمت پایه 70 هزار دلاری می‌توانند صفر تا صد را در 3 ثانیه بپیمایند.

دیدگاه کاربران