نسخه لیمیتد تویوتا برای نمایشگاه خودروی شیکاگو

تویوتا لندکروزر هریتج ادیشن مدل 2020

5 بهمن 1397 14:31

همانطور که می‌دانید، نهم فوریه یعنی حدوداً دو هفته دیگر، بزرگترین نمایشگاه خودرو در آمریکای شمالی یعنی نمایشگاه خودروی شیکاگوی سال 2019 آغاز به کار خواهد کرد. شرکت تویوتا تصمیم دارد از این فرصت استفاده کرده و نسخه‌ای ویژه از شاسی بلند محبوب لندکروزر به نام «هِریتِج ادیشن» (Heritage Edition) را معرفی کند. تویوتا لندکروزر اولین بار سال 1958 میلادی وارد بازار ایالات متحده شد و اکنون این شرکت ژاپنی با معرفی این نسخه لیمیتد قصد دارد پیشرفت مداوم و تکاملی این خودرو را از آن زمان تاکنون جشن بگیرد. در واقع لندکروزر برای مدتی بیش از شش دهه بدون وقفه در بازار آمریکا حضور داشته است.

فروش این نسخه تولید محدود تابستان امسال در تعداد 1200 دستگاه آغاز خواهد شد.پس از رونمایی تویوتا لندکروزر هریتج ادیشن در نمایشگاه اتومبیل شیکاگوی سال 2019، این شرکت ژاپنی فقط 1,200 دستگاه از این نسخه لیمیتد را به تولید خواهد رساند که همه آن‌ها مخصوص بازار ایالات متحده هستند. به علاوه، فروش لندکروزر هریتج ادیشن اواخر تابستان در این کشور آغاز خواهد شد.

علاقه مندان به تویوتا لندکروزر هریتج ادیشن می‌توانند این شاسی بلند ویژه را با یکی از دو رنگ زیر سفارش دهند:

  • مشکی متالیک نیمه شب (Midnight Black Metallic)
  • سفید مرواریدی کولاک (Blizzard Pearl)

تزئینات تیره رنگ در قسمت جلوپنجره، رینگ‌های 18 اینچی از برند BBS و آرم Toyota Land Cruiser با سبکی قدیمی روی ستون عقب مواردی هستند که این نسخه تولید محدود را از اعضای دیگر خانواده لندکروزر متمایز می‌کنند. علاوه‌براین، تویوتا ردیف سوم صندلی‌ها را در هریتج ادیشن حذف کرده تا فضای بار آن افزایش پیدا کند.

در فضای کابین لندکروزر هریتج ادیشن شاهد تودوزی چرم مشکی رنگ به همراه دوخت‌های برنزی رنگ هستیم. این دوخت‌های برنزی در قسمت‌هایی همچون غربیلک فرمان، قسمت میانی داشبورد و صندلی‌ها تضاد جالبی ایجاد کرده‌اند. نکته قابل توجه اینجاست که ترکیب دو رنگ مشکی و برنزی در رینگ‌های این شاسی بلند ژاپنی هم به چشم می‌خورد. به علاوه، تویوتا برای این‌که تمیز کردن فضای داخلی برای مالکین آسان‌تر شود، این آفرودر ویژه را به کفپوش‌ها و کفی فضای بارِ تمام فصل مجهز کرده است.

همانطور که انتظار می‌رود، تویوتا این نسخه لیمیتد را به صورت استاندارد به لیست کاملی از تجهیزات و امکانات مجهز کرده که شامل موارد زیر می‌شود:

  • صندلی‌های جلو مجهز به قابلیت تهویه جهت افزایش راحتی راننده و سرنشین جلو در مسیرهای طولانی
  • گرمکن غربیلک فرمان
  • سیستم تهویه مطبوع چهار منطقه‌ای به همراه 28 دریچه در قسمت های مختلف کابین
  • سیستم ورود بدون کلید
  • استارت دکمه‌ای

علاوه‌براین، تمامی نمونه‌های لندکروزر هریتج ادیشن به سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی به همراه صفحه نمایش لمسی 9 اینچی، قابلیت تشخیص فرامین صوتی، رادیوی ماهواره‌ای، بلوتوث، سیستم صوتی حرفه‌ای از برند JBL و پد شارژ بی‌سیم مخصوص تلفن همراه هم مجهز هستند. البته موارد ذکر شده فقط بخشی از تجهیزات این نسخه ویژه را نشان می‌دهد و می‌توان گفت جای هیچ آپشنی در هریتج ادیشن خالی نیست.

تویوتا لندکروزر هریتج ادیشن با بهره‌مندی از مجموعه کاملی از سیستم‌های کمکی راننده به صورت پایه، در زمینه ایمنی هم چیزی کم ندارد. به عنوان مثال، برخی از قابلیت‌های این مجموعه عبارتند از:

  • سیستم ترمز خودکار در مواقع اضطراری
  • سیستم هشداردهنده در صورت خروج از بین خطوط
  • کروز کنترل هوشمند با قابلیت حفظ فاصله از خودروی جلویی
  • سیستم هشداردهنده برای نقاط کور
  • سیستم هشداردهنده در صورت نزدیک شدن خودرویی به مسیر هنگام حرکت با دنده عقب
  • سیستم نوربالای خودکار

اما تویوتا هیچ تغییری در مشخصات پیشرانه لندکروزر هریتج ادیشن اعمال نکرده است. با این حساب، این نسخه تولید محدود هم مانند مدل‌های دیگر لندکروزر از همان پیشرانه هشت سیلندر V شکل با 5.7 لیتر حجم بهره می‌برد. این پیشرانه می‌تواند حداکثر قدرتی معادل با 381 اسب‌بخار و حداکثر گشتاوری برابر با 544 نیوتن‌متر تولید کند. همچنین نیروی پیشرانه تویوتا لندکروزر از طریق جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک دائمی، به هر دو محور منتقل می‌شود. کاملاً بدیهی است که هریتج ادیشن هم مانند مدل‌های دیگر لندکروزر، یک آفرودر توانمند است.

تویوتا هنوز قیمت لندکروزر هریتج ادیشن را به طور رسمی اعلام نکرده است، اما می‌توان انتظار داشت قیمت آن در مقایسه با قیمت پایه لندکروزر یعنی 86,060 دلار، چندین هزار دلار بیشتر باشد. فروش این نسخه تولید محدود تابستان امسال آغاز خواهد شد.

دیدگاه کاربران