به‌روزرسانی‌های جدید برای رقابت با آمریکایی‌ها

نیسان تایتان مدل 2020 معرفی شد

7 مهر 1398 13:40

نیسان همچنان در بازار خودروهای سایز بزرگ حضور دارد و بخت خود را می‌آزماید. جدیدترین محصول نیسان در این رده را باید مدل 2020 پیکاپ تایتان دانست که توسط این شرکت ژاپنی در شهر دالاس در ایالت تگزاس رونمایی شده است.

بدون شک نیسان تایتان 2020 به لطف به‌روزرسانی‌های انجام شده در طراحی بدنه، فناوری‌های به کارگرفته شده و پیشرانه جدید نسبت به مدل قبلی این خودرو به انتخابی بهتر تبدیل شده است.این خودرو در نسخه جدید خود از چهره‌ای تغییریافته بهره می‌برد که بنابر تفسیر نیسان به جنگجویی قدرتمند شباهت دارد. هرچند که این توصیف را می‌توان بسیار پرطمطراق دانست اما به هرحال طراحی نمای جلوی تایتان بسیار تحت تاثیر جلوپنجره آن قرار گرفته است. بد نیست بدانید امکان سفارش نیسان تایتان 2020 با سه طرح متفاوت برای جلوپنجره وجود دارد. چراغ‌های LED جلو با چراغ‌های روز روشن بومرنگ شکل نیز هماهنگی خوبی با طراحی جلوپنجره پیدا کرده است.

نیسان این پیکاپ را در چند تریم مختلف عرضه می‌کند که در سطح تجهیزات با یکدیگر متفاوت هستند، برای مثال در تریم‌های S و SV که تریم‌های پایه هستند چراغ‌های LED جلو عرضه نخواهد شد.

لازم به ذکر است که در تمام تریم‌های نیسان تایتان، چراغ‌های اصلی عقب و هشدار ترمز برای تامین حداکثر ایمنی از نوع LED خواهند بود.

نیسان تایتان مدل 2020

در فضای کابین نیز نیسان تایتان به‌روزرسانی‌هایی را تجربه کرده که از میان آن‌ها می‌توان به صفحه نمایش 8 اینچی استاندارد نام برد که البته در صورت سفارش مشتری امکان نصب نمونه 9 اینچی نیز وجود خواهد داشت. فضای قرار دادن وسایل درها نیز بزرگ‌تر از قبل شده و یک سانروف پانورامیک نیز در بالاترین تریم موجود است.

به غیر از تغییرات ظاهری بدنه و داخل کابین، بخش فنی نیسان تایتان نیز از به‌روزرسانی دور نمانده است. بدین معنی که پیشرانه هشت سیلندر فعلی این خودرو با حجم 5.6 لیتر، قدرتی برابر با 400 اسب‌بخار و 560 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که نسبت به قبل 10 اسب‌بخار افزایش در قدرت پیشرانه و 25 واحد افزایش در گشتاور را نشان می‌دهد.

نیروی پیشرانه تایتان به واسطه جعبه‌دنده جدید 9 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها انتقال می‌یابد، جعبه‌دنده‌ای که جایگزین نمونه هفت سرعته قبلی شده و البته ضریب دنده‌های آن نیز اصلاح شده است.

نیسان تایتان مدل 2020

به لطف اصلاحات فنی صورت گرفته و با استناد بر اطلاعاتی که از سوی نیسان منتشر شده، شتاب ثانویه تایتان در تغییر سرعت از 80 به 112 کیلومتر برساعت نسبت به مدل قبلی یک ثانیه کاهش یافته است.

تجهیزات آفرودی نیسان تایتان شامل سیستم چهارچرخ محرک، ترنسفر کیس با رنج محدود، قفل برقی دیفرانسیل عقب و دستیار پایین آمدن از شیب می‌شود که البته این مورد آخر را تنها در تریم Pro-4X خواهید یافت. مالک این پیکاپ غول‌پیکر به کمک سیستم‌های کمکی یادشده با آسودگی خاطر بیشتری به مسیرهای خارج جاده وارد خواهد شد.

مدل به‌روزشده نیسان تایتان از تجهیزات ایمنی جدیدی نیز بهره می‌برد که پکیج ایمنی انحصاری نیسان یعنی Shield 360 جزئی از آن است، مجموعه‌ای که شامل مواردی چون ترمز اضطراری خودکار به همراه شناسایی عابرپیاده، پایش نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، اخطار خروج از خط و قابلیت نوربالای خودکار چراغ‌های جلو خواهد بود. لازم به‌ذکر است که در مدل جدید تعداد کیسه‌های هوا از شش تا در مدل قبلی به هشت افزایش یافته که در تمام تریم‌ها به صورت استاندارد نصب خواهد شد.

موارد دیگری همچون کروزکنترل تطبیق‌پذیر، دوربین نمایش‌دهنده اطراف خودرو و قابلیت خواندن علائم ترافیکی را نیز می‌توان به عنوان آپشن اضافه انتخاب کرد.

بدون شک نیسان تایتان 2020 به لطف به‌روزرسانی‌های انجام شده در طراحی بدنه، فناوری‌های به کارگرفته شده و پیشرانه جدید نسبت به مدل قبلی این خودرو به انتخابی بهتر تبدیل شده است. اما هنوز باید منتظر بمانیم و ببینیم با توجه به حضور رقبای قدری چون شورولت سیلورادو 1500، فورد F-150 و رم 1500 در بازار مدل‌های پیکاپ، مشتریان چه واکنشی نسبت به این خودرو نشان خواهند داد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران