نسخه‌ای خاص از نیسان برای صلیب سرخ آمریکا

تایتان به دل طوفان می‌زند

14 مهر 1397 18:44

بعد از این که لندرور از یک دیسکاوری سفارشی برای صلیب سرخ اتریش رونمایی کرد، این بار نوبت نیسان است تا یک دستگاه تایتان را برای صلیب سرخ آمریکا مجهز کند.

یک اتاقک سفارشی‌سازی شده توسط شرکت B&S با امکانات متعدد، این تایتان را به یک مرکز فرماندهی متحرک تبدیل کرده است.این خودرو که Ultimate Service Titan نامیده شده برپایه تریم میدنایت ادیشن از مدل تایتان با پیشرانه دیزلی شکل گرفته است و می‌تواند به عنوان یک مرکز فرماندهی سیار در حوداث خدمت‌رسانی کند.

این تایتان ناجی با قلب توربودیزل V8 به قدرت 310 اسب‌بخار و گشتاور 751 نیوتن‌متر در همراهی با جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک به استقبال خطرات می‌رود.

برای ارتقای آن از سپرهای تقویت شده همراه با وینچ، چراغ‌های کمکی برای بهبود نوررسانی و یک باربند روی بدنه استفاده شده است. علاوه‌براین از آن جایی که آمریکا در معرض طوفان‌هایی است که می‌تواند مسیرها را غیرقابل عبور کند سیستم تعلیق آن تا 3 اینچ قابلیت تغییر ارتفاع دارد؛ در کنار آن از رینگ‌ها و تایرهای مخصوص استفاده شده است.

رسیدن به محل حادثه بخشی از چالش است، اما برای بخش دیگر یعنی مدیریت بحران، یک اتاقک سفارشی‌سازی شده توسط شرکت B&S به آن متصل شده است. میزهایی با قابلیت تغییر شکل برای کاربری‌های مختلف، اینترنت وای‌فای و تامین‌کننده برق از انرژی خورشید به همراه دارو و تجهیزات پزشکی بخشی از امکانات این کابین است. همچنین با یخچالی که در آن تعبیه شده، می‌توان برای خون‌گیری از داوطلبین و حمل بسته‌های خونی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. علاوه‌براین موارد، برای سرویس بهتر به آسیب‌زده‌ها یک آشپزخانه کوچک هم در گوشه‌ای از کابین تدارک دیده شده است.

قرار است این خودرو چند روز دیگر در نمایشگاه خودروی میامی در معرض دید عموم قرار بگیرد و بعد از آن راهی دفتر صلیب سرخ در فلوریدا می‌شود.

دیدگاه کاربران