توقیف خودروی اسپرت پسر آقای رئیس‌جمهور

رکورد لامبورگینی وننو در حراجی

10 مهر 1398 13:20

با افشای ماجرای پولشویی پسر رئیس جمهور گینه استوایی در سوئیس، دولت این کشور اقدام به فروش خودروهای لوکس و اسپرت او کرده است. در این میانه یک دستگاه لامبورگینی وننو (Veneno) روباز خودنمایی می‌کند.

دولت سوییس با افشای ماجرای پولشویی پسر رئیس جمهور گینه استوایی خودروهای وی را مصادره کرده، یک دستگاه از آنها لامبورگینی وننو است که قیمت آن برای حراج 8.3 میلیون دلار تخمین زده شده.دولت سوئیس به عنوان جریمه پولشویی پسر تئودورو اوبیانگ رئیس جمهور کشور کوچک گینه استوایی، چندین دستگاه از خودروهای معروف او را آماده حراج کرد. گران‌ترین خودرو این لیست لامبورگینی وننو سفید رنگ روبازی است که مسئولان قیمت آن را 8.3 میلیون دلار اعلام کرده‌اند. این یعنی گران‌ترین لامبورگینی حراج‌شده در دنیا.

شش سال پیش لامبورگینی 9 دستگاه از ابرخودرو وننو را راهی بازار کرد که فقط سه دستگاه آن روباز بود. خودرویی که آن زمان هم با قیمت 4.5 میلیون دلاری خبرساز شد. نکته جالب درباره لامبورگینی فوق آن است که پیمایش آن فقط 325 کیلومتر ثبت شده است

لامبورگینی وننو دارای یک پیشرانه 6.5 لیتری 12 سیلندر V شکل تنفس طبیعی با 750 اسب‌بخار قدرت است. با جعبه‌دنده 7 سرعته مسابقه‌ای این خودرو می‌توان صفر تا صد را در 2.8 ثانیه پیمود و سپس به سرعت نهایی 355 کیلومتر برساعت رسید. مدل کوپه وننو در زمان عرضه قیمتی حدود 3.8 میلیون دلار داشت.

اکنون دولت سوئیس به جبران ضرر و زیان ماجرای پولشویی علاوه‌براین خودروی منحصربه‌فرد، کونیخ‌زگ One:1، فراری لافراری، استون‌مارتین One-77 و یک دستگاه بوگاتی ویرون را نیز آماده حراج کرده است.

دیدگاه کاربران