مینی اسپرت ژاپنی

رونمایی از تویوتا کوپن GR اسپرت

24 مهر 1398 11:00

گویا شرکت‌های خودروسازی ژاپنی همواره برای هیجان‌زده کردن علاقمندان آماده هستند. جدیدترین نمونه را می‌توان محصول تازه تویوتا دانست، خودرویی که پیش از این با برند دایهاتسو عرضه شده اما این بار توسط بخش خودروهای اسپرت تویوتا یعنی Gazoo مورد تغییر قرار گرفته و با نام کوپن GR ارائه خواهد شد.

این خودرو که پیش از این تحت برند دایهاتسو معرفی شده بود حالا با کمک تغییرات بخش خودروهای اسپرت تویوتا به یک خودروی اسپرت کوچک جذاب برای بازار ژاپن تبدیل شده است.قرار است این خودروی کوچک روباز در روزهای 9 و 10 نوامبر در نمایندگی های تویوتا حاضر شود اما رونمایی آن مدتی قبل و به صورت آنلاین انجام می‌شود. بد نیست بدانید که این مدل تنها برای عرضه در بازار ژاپن برنامه‌ریزی شده است.

قیمت پایه مدل پنج دنده دستی برابر با 22,480 دلار و نمونه مجهز به جعبه‌دنده CVT برابر با 21,972 دلار خواهد بود. هردوی این مدل‌ها با پیشرانه توربوشارژر به حجم 660 سی‌سی به حرکت در می‌آیند که نیروی آن از طریق دیفرانسیل لغزش محدود به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. تویوتا اعلام کرده که خودروی روباز جدید ساخت این شرکت به فرمان الکتریکی جدید و همچنین سیستم تعلیق بهسازی شده مجهز گشته است.

تویوتا کوپن GR اسپرت

برای نصب قطعات اسپرت برند GR روی بدنه تویوتا کوپن نیاز به پرداخت رقم اضافه خواهد بود. از میان این قطعات می‌توان به زیرسپری‌های جلو، رکاب‌های جانبی و اسپویلر عقب اشاره کرد. اما بدون این قطعات هم ظاهر کوپن GR اسپرت تفاوت‌هایی با همتای دایهاتسو-نشان خود دارد که شامل قطعاتی چون سپرهای جلو و عقب و جلوپنجره با طراحی جدید می‌شود. از میان سایر ویژگی‌های ظاهری می‌توان رینگ‌های BBS، چراغ‌های جلو، عقب و مه‌شکن از نوع LED و همچنین نشان GR را نام برد.

خریداران این خودرو می‌توانند از میان هشت رنگ مختلف یکی را برای پوشش بدنه آن انتخاب نمایند هرچند که برای رنگ فضای کابین انتخابی وجود نداشته و این بخش تنها به رنگ مشکی عرضه می‌شود.

اکنون که صحبت از فضای کابین شده بد نیست به صندلی‌های اسپرت ریکارو با نشان GR، فرمان با روکش چرم، قطعات متالیک ساخته شده توسط Momo و همچنین تریم مشکی پیانو اشاره کنیم.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران