• بازسازي متفاوت تويوتا سوپرا A70

به دنبال محبوبیت از دست رفته

بازسازی متفاوت تویوتا سوپرا A70

16 شهریور 1401 13:17

نسل چهارم تویوتا سوپرا A80 در کل جهان بسیار محبوب است و طرفداران بسیاری دارد. حتی با وجود آن که سه سال از عرضه سوپرا A90 امروزی می‌گذرد، اما هنوز هم مردم نماد دهه 1990 را با موتور 2JZ زنده نگه داشته‌اند.

نسل سوم سوپرا A70 کمی کمرنگ شده و سزاوار اهمیت و علاقه بیش‌تر است. شاید این رندر جدید بتواند بار دیگر آن را زنده کند.در این میان، نسل سوم سوپرا A70 کمی کمرنگ شده و سزاوار اهمیت و علاقه بیش‌تر است. شاید این رندر جدید بتواند بار دیگر آن را زنده کند. این رندر در صفحه اینستاگرام Hakosan Designs به نمایش درآمده و به لطف کاپوت کشیده، چراغ‌های جلو پاپ‌آپ (متحرک) و شکل بدنه فست‌بک ساده، قابل تشخیص است و کاملا نسل سوم سوپرا را یادآوری می‌کند.

برخی از لبه‌ها گرد شده‌اند؛ اما همچنان شکل کلاسیک آن حفظ شده است. گلگیرها بزرگ بوده و تایرهای پهن را در خود جای داده‌اند.

نوار مشکی باریک جلو، که نمادی از سوپرا نسل سوم است، حفظ شده و در ادامه آن چراغ‌های مدرن قرار گرفته‌اند. قسمت پایینی، یک نمای تهاجمی به خود گرفته و یک جلوپنجره متوسط دارد. Hakosan Designs عشق زیادی به A70 و A80 می‌ورزد و قلب این رندر را یک پیشرانه 2JZ , 1JZ و یا 3S تقویت‌شده با 500 اسب‌بخار قدرت تصور می‌کند. 3S-GTE  نیروبخش نسل چهارم سلیکا (اواخر دهه 1980) بوده و به همین خاطر شهرت یافته است. تویوتا سوپرا نیز ابتدا به عنوان نسخه‌ای از سلیکا شناخته می‌شد.

بازسازی متفاوت تویوتا سوپرا A70

در واقع A70 نشان‌دهنده جدایی رسمی سوپرا و سلیکا است. این خودرو در سال 1986 معرفی شد و در حالی که ماسل‌کارهای آمریکایی پیشرانه‌های حجیم V8 داشتند، با پیشرانه شش سیلندر خطی 3 لیتری خود، 200 اسب‌بخار قدرت ارائه می‌داد و شبیه به آینده بود. در طول سال‌ها، انواع مختلفی از پیشرانه 6 سیلندر در دسترس بود، که پیشرانه 2.5 لیتری توربوشارژ 1JZ قدرت 276 اسب‌بخاری داشت و پایانی بر آن‌ها بود. در این میان یک نسخه از سوپرا با پیشرانه 3 لیتری تک‌توربو 232 اسب‌بخاری طرفدارن زیادی داشت.

هیچ شکی در پیشرفت نسل چهارم سوپرا، نسبت به نسل قبلی خود، با پیشرانه 330 اسب‌بخاری 2JZ نیست. این خودرو پس از جایگاه ویژه‌ خود در فیلم «سریع و خشن» نیز بیش‌تر طرفدار پیدا کرد‌.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران