طلوع دورانی جدید برای نیسان

نیسان آرییا، سورپرایز نمایشگاه خودروی توکیو

2 آبان 1398 10:42

تنها مدت کوتاهی پس از انتشار چند تصویر اینترنتی، عکسهای نهایی کانسپت ساخت نیسان یعنی آرییا (Ariya) در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

نیسان قصد دارد به واسطه نمایش کانسپت آرییا، فلسفه طراحی جدید محصولات خود را به معرض نمایش بگذارد.نیسان اعلام کرده که کانسپت آرییا از شروع دورانی جدید برای این شرکت خبر می‌دهد چراکه ساخت آن در جهت ارائه تعریفی دوباره از فلسفه برند نیسان در دوران جدیدی از صنعت خودروسازی است. این اظهارنظر رسمی شرکت سازنده از جایگاه ویژه این کانسپت خبر می‌دهد که البته با توجه به ظاهر خیره‌کننده آن، قابل درک است.

نیسان قصد دارد به واسطه نمایش کانسپت آرییا، فلسفه طراحی جدید محصولات خود را به معرض نمایش بگذارد. البته نمی‌توان تاثیر برگرفته شده از طراحی کانسپت IMx که در نمایشگاه خودرو توکیو 2017 معرفی شد را در ظاهر این خودرو نادیده گرفت.

نیسان آرییا

اولین چیزی که در ظاهر نیسان آرییا جلب توجه می‌کند سپر جلوی آن است که به طرز جالبی با جلوپنجره ترکیب شده است. رینگ‌های آرییا 21 اینچی و از جنس آلومینیوم بوده و به واسطه ارتفاع کمتر ستون‌های C، فرم بخش عقبی خودرو در مقایسه با سایر شاسی‌بلندهای مشابه بسیار متفاوت از آب درآمده است.

مدیر بخش طراحی جهانی نیسان یعنی آقای Alfonso Albaisa ساخت یک کانسپت کاملاً جدید را به عنوان فرصتی برای بازتعریف قابلیت‌های یک خودرو و همچنین نحوه ارتباط آن با مصرف‌کنندگان دانسته است.

وی در ادامه سخنان خود نمای ظاهری این خودرو را برقرارکننده تعادل میان زیبایی پویا و جدیت موجود در فناوری دانسته و کابین و رینگ‌های بزرگ در کنار پوشش دورنگ بدنه کانسپت نیسان آرییا را عاملی برای پیوند میان ویژگی‌های اسپرت و لوکس بودن توصیف کرده است.

فضای کابین کانسپت نیسان آرییا

نیسان فعلاً چیزی درباره مشخصات فنی این خودروی برقی اعلام نکرده و تنها به ذکر این نکته بسنده نموده که دو موتور برقی در محور جلو و یک پیشرانه برقی در عقب نیسان آرییا نصب شده است. یکی دیگر از فناوری‌های بکاررفته در این خودرو، سیستم دستیار راننده انحصاری نیسان یعنی ProPILOT 2.0 است که به خودرو امکان می‌دهد در یک مسیر تعریف شده و بدون دخالت دادن دست‌های راننده، حرکت کند.

دیدگاه کاربران