کوچک اما کاربردی

رونمایی از نسل جدید هوندا جاز

3 آبان 1398 11:19

نسل جدید هوندا جاز که با نام دیگرش فیت هم شناخته می‌شود، در نمایشگاه خودرو توکیو رونمایی شد. نکته مهم اینجاست که ژاپنی‌ها قصد دارند ویرایش هیبریدی این خودرو را بلافاصله بعد از برگزاری نمایشگاه راهی بازار اروپا کنند.

در داخل کابین برخلاف تمام نسخه‌های پیشین هوندا جاز، یک فضای بسیار بزرگ و در حد و اندازه‌های سگمنت B می‌بینیم.نسل چهارم هوندا جاز شباهت‌های بی‌شماری با مینی‌ون محبوب ژاپن یعنی هوندا Freed دارد. خودرویی که اکنون بعد از ناامید شدن هوندا از فروش خودروهای کوچک در بازار آمریکا، برای حضور پرقدرت در بازار اروپا آماده می‌شود.

اگرچه قرار است این خودرو تا اواسط سال 2020 عرضه شود ولی باید آن را بخشی از برنامه‌ درزامدت شرکت با عنوان برقی کردن تمام محصولات اروپایی تا سال 2022 قلمداد کرد. آن‌طور که شرکت می‌گوید برای نخستین‌بار است که از فناوری هیبرید دو موتوره روی این خودرو استفاده می‌شود. البته شرکت هنوز جزئیات بیشتری از مشخصات فنی این خودرو ارائه نکرده ولی در توضیح قابلیت‌های آن ادعا می‌کند که این خودرو ترکیبی استثنایی از عملکرد قدرتمندانه در رانندگی و البته صرفه‌جویی چشمگیر در مصرف سوخت است. سیستمی خلاقانه که به‌تازگی برای جاز ابداع شد و یک رانندگی بی‌نقص در کنار قابلیت‌های دوست‌داشتنی خودروهای برقی را به نمایش می‌گذارد.

نسل جدید هوندا جاز

از نظر طراحی این خودرو مانند مدل فیت است که در بازار بومی ژاپنی عرضه می‌شود. حتی گفته می‌شود ویژگی‌هایی مانند صندلی‌های ضدآب، قابلیت تغییر ارتفاع و جلوپنجره خاص این خودرو از نسخه قبلی برداشته شده است.

داخل کابین برخلاف تمام نسخه‌های پیشین هوندا جاز، یک فضای بسیار بزرگ و در حد و اندازه‌های سگمنت B می‌بینیم. قابلیت تاشوندگی صندلی‌های دوتکه عقب این خودروی کوچک شهری را کاربردی‌تر می‌کند.

کابین نسل جدید هوندا فیت

مثل اغلب خودروهای مدرن برای سیستم اطلاعات و سرگرمی آن از اندروید اتو و یا اپل کارپلی استفاده شده است. یکی از فناوری‌های جالب استفاده‌شده در این خودرو قابلیت ترمزگیری هوشمند به‌منظور جلوگیری از تصادف در شب است.

شاید عجیب باشد ولی این خودروی اقتصادی مجهز به کروز کنترل تطبیق‌پذیر و هشدار تغییر لاین هم هست. صندلی‌های چرم و رینگ‌های 16 اینچی را به لیست آپشن‌های آن اضافه کنید. در تمام مدل‌های تولیدی این خودرو فناوری SENSING تعبیه خواهد شد که اشاره به حضور 8 رادار صوتی برای افزایش قابلیت‌های کمکی راننده دارد.

دیدگاه کاربران