بیش از یک سال پس از رونمایی نسخه آزمایشی هوندا پریلود، حالا تصاویر کابین این خودرو نیز در جریان یک رویداد ویژه در ژاپن برای اولین بار منتشر شده است. هوندا قصد دارد این کوپه هیبرید را از اواخر 2025 در ژاپن، اروپا و آمریکای شمالی عرضه کند.
نمونه نهایی هوندا پریلود همراه با کانسپت 0 SUV در رویداد مشترک ردبول و هوندا یعنی Showrun x به معرض نمایش درآمده است. هدایت این خودروها برعهده رانندگان تیم فرمول یک ردبول Oracle قرار گرفت.
طراحی و امکانات هوندا پریلود
با مشاهده تصویر فضای داخلی هوندا پریلود میتوان دریافت که بسیاری قطعات از مدلهای همین پلتفرم یعنی سیویک و ایتنگرا به پریلود منتقل شده است، هرچند که در برخی قسمتها نیز میتوان استقلال طراحی را تشخیص داد.
با وجود اشتراک کلاستر با سیویک تایپ R، داشبورد هوندا پریلود فرم مدرنتر و خلوتتری دارد. کنسول میانی که در ارتفاع بالاتری قرار گرفته، اهرم دنده و تعدادی دکمه دیگر را در خود جای داده است. حالت رانندگی S+ Shift که جلوتر از بقیه و تقریبا در بخش میانی کنسول قرار دارد، وظیفه شبیهسازی صدای پیشرانه و حالت تعویض دنده را بر عهده گرفته است.

نشاندهنده دیجیتال، نمایشگر لمسی و کنترلهای تهویه به سیویک و دریچههای تهویه به اینتگرا شباهت دارد. البته ابعاد بزرگتر پوشش داخلی درها با زیرآرنجی مناسب خودروهای کوپه به همراه اتصال یکپارچه صندلیها و پشتسریها، حال و هوای اسپرت و البته راحت کابین هوندا پریلود را به بیننده انتقال میدهد. همانطور که از یک خودروی کوپه انتظار داریم، ردیف عقب چندان جادار نیست، اما با طراحی هاچبک-مانند در صندوق، به نظر میرسد که با فضایی بزرگ در محفظه بار مواجه شویم.
بنابر اعلام هوندا، صندلی راننده با توجه به حمایت از بدن در رانندگی اسپرت و صندلی سرنشین جلو برای تامین راحتی بیشتر، طراحی شده است. گذشته از این باید به متریال نرم رکابهای جانبی و همچنین نحوه طراحی درهای جلو اشاره کرد، که از برخورد با پای سرنشین، جلوگیری میکند.
ترکیب رنگی سفید و آبی و همچنین طرح تریم، میتواند یادآور مدلهای قدیمیتر باشد. البته صندلی عقب کاملا با مشکی تزئین شده، که با توجه به کاربری محدود آن، منطقی است.
هوندا پریلود براساس نسخه بروزرسانی شده از پلتفرم سیویک شکل گرفته، هرچند که فاصله محورها کاهش و فاصله عرضی چرخها و سختی شاسی افزایش یافته است. موقعیت فرمان و تعلیق هم مناسب حال یک کوپه GT-استایل تغییر کرده است.

مشخصات فنی هوندا پریلود
سامانه هیبرید هوندا پریلود از پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتر و 2 موتور برقی تشکیل میشود، که نیرو را به محور جلو انتقال میدهد. البته فرآیند تعویض دنده در این سامانه به صورت نرمافزاری شبیهسازی میشود وگرنه از انتقال قدرت مکانیکی خبری نیست.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : carscoops.com