فرمول جدید نیسان برای ساخت خودروهای برقی اسپرت

معرفی نسخه‌ای خاص از نیسان لیف

3 آبان 1398 13:26

به تازگی شرکت نیسان اقدام به ساخت نمونه‌ای آزمایشی از مدل برقی لیف کرده که به فناوری‌های تازه‌ای مجهز شده، مواردی که انتظار می‌رود در نسل بعدی خودروهای برقی این شرکت مورد استفاده قرار گیرد.

این نسخه خاص از نیسان لیف به لطف قدرت 304 اسب بخاری و سیستم چهار چرخ محرک عملکردی اسپرت دارد.قوای محرکه این خودرو از دو موتور برقی تامین می‌شود که هرکدام روی یکی از محورها نصب شده و در مجموع 304 اسب‌بخار قدرت و 680 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند.

نیروی پیشرانه این خودرو از طریق سیستم چهارچرخ محرک برقی به تمام چرخ‌ها ارسال می‌شود. این خودرو همچنین به سیستم ترمز با قابلیت استفاده از نیروی تجدیدشونده مجهز شده که از حالت شیرجه زدن خودرو در هنگام ترمز ناگهانی جلوگیری خواهد کرد. علاوه‌براین‌ها، سیستم مذکور قابلیت ترمزگیری مستقل در هر یک از چرخ‌ها را فراهم کرده که در نتیجه راننده می‌تواند از سواری اسپرت با خودروی خود لذت بیشتری برده و در سرعت‌های بالا با کمترین تغییر زاویه در فرمان به پیچ‌ها وارد شود.

نسخه قدرتمند و اسپرت از نیسان لیف

آقای Takao Asami که مدیریت بخش تحقیق و توسعه مهندسی نیسان را برعهده دارد، در همین رابطه اظهارنظر کرده و در مورد ساخت نسل جدید خودروهای برقی با قابلیت‌های فنی بالا توسط نیسان وعده داده است.

وی همچنین به توسعه فناوری سیستم چهارچرخ محرک برقی و همراهی آن با فناوری کنترل شاسی اشاره کرده که در نهایت به شتاب بهتر، پایداری بیشتر در پیچ‌ها و عملکرد بهتر سیستم ترمز خودروها منجر خواهد شد که می‌تواند با مدل‌های اسپرت مقایسه شود.

طول، عرض و ارتفاع نیسان لیف آزمایشی به ترتیب برابر با 4.48، 1.83 و 1.54 متر بوده که نسبت به مدل فعلی لیف در عرض و ارتفاع به ترتیب 4.2 و 1 سانتی‌متر افزایش ابعاد داشته ولی طول بدنه آن یک سانتی‌متر کمتر است. لازم به ذکر است که فاصله بین محورها تفاوتی نکرده و همان 2.7 متر باقیمانده است. گلگیرها نیز کمی بزرگتر شده‌اند تا رینگ‌های جدید 17 اینچی خودرو را در خود جای دهند. ابعاد تایرها در محورهای جلو و عقب نیز به ترتیب برابر با 215/55 و 235/50 است.

کابین نسخه قدرتمند و اسپرت از نیسان لیف

در فضای کابین نیز مهندسین نیسان تغییراتی را اعمال کرده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به صفحه نمایش 12.3 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی اشاره کرد. فناوری‌های نصب شده در این خودرو را می‌توان از طریق همین نمایشگر کنترل کرد که در مقایسه با فشردن دکمه‌های متعدد، می‌تواند برای کاربر بسیار آسان‌تر باشد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران