• نيسان ليف آماده رقابت در پايکس پيک 2022
  • Nissan Leaf 2022 Pikes Peak
  • Nissan Leaf 2022 Pikes Peak
  • Nissan Leaf 2022 Pikes Peak

هاچ‌بک برقی در رقابت کوهستانی

نیسان لیف آماده رقابت در پایکس پیک

29 خرداد 1401 18:55

صدمین دور از مسابقه بین‌المللی پایکس پیک، به زودی برگزار خواهد شد. بسیاری از شرکت‌های خودروسازی و البته افراد حقیقی، در حال آماده‌سازی خودروهای ویژه برای حضور در این رقابت کوهستانی هستند.

Samurai Speed بدنه این نیسان لیف را به صورت هاچ‌بک کوپه تغییر داده و تلاش کرده وزن کلی آن را کاهش دهد.یکی از این شرکت­‌کنندگان، یک تیونر ژاپنی به نام سامورایی اسپید (Samuari Speed) است، که قصد دارد نمونه‌­ای تغییریافته از نیسان لیف را به این رقابت اعزام کند.

بدنه این نیسان لیف ویژه به قطعات آیرودینامیک همچون زیرسپری بزرگ، رکاب‌های جانبی، باله بزرگ و دیفیوزر عقب مجهز شده است، که باعث ایجاد نیروی روبه پایین بیشتر روی بدنه این خودرو می­‌شود.

Samurai Speed بدنه این نیسان لیف را به صورت هاچ‌بک کوپه تغییر داده و تلاش کرده وزن کلی آن را کاهش دهد. البته این تیونر ژاپنی از اعلام اعداد و ارقام مربوط به مشخصات فنی این خودروی مسابقه‌­ای، خودداری نموده است.

نیسان لیف آماده رقابت در پایکس پیک 2022

تیم Samurai Speed اکنون در راه ایالت کلرادو در ایالات متحده است، تا در مسابقه‌­ای که از 26 ژوئن آغاز می­‌شود، شرکت کند. هدایت خودرو نیز برعهده یک راننده ژاپنی به نام تاکاشی اوی خواهد بود.

بد نیست بدانید که حضور خودروهای برقی در مسابقه پایکس پیک، امری بی‌سابقه نیست چراکه نخستین بار در دهه 80 میلادی، شاهد حضور یک خودروی برقی در این رقابت بودیم. در سال 2018، فولکس‌واگن موفق به ثبت رکورد با مدل برقی I.D.R شد، خودرویی که تحت هدایت رومن دوماس در مدت 7 دقیقه و 57.148 ثانیه، موفق به پایان مسابقه شد.

دیدگاه کاربران