ترسیم آینده مسابقات اتومبیلرانی

تویوتا e-Racer چشم‌ها را خیره کرد

4 آبان 1398 13:28

نمایشگاه توکیو امسال شاهد یکی از خاص‌ترین کانسپت‌های تمام ادوار خود خواهد بود. تویوتا قصد دارد با رونمایی از کانسپت e-Racer دریچه‌ای جدید به آینده خودروهای مخصوص مسابقه باز کند. اگرچه رندرهای تقریباً دقیقی از این خودرو منتشر شده ولی با این حال پیش‌بینی می‌شود که تویوتا برای رونمایی رسمی سورپرایز ویژه‌ای را تدارک دیده باشد.

چرخ‌های بیرون آمده تویوتا e-Racer شباهت آن را به خودروهای فرمول یک بیشتر کرده است.مدیرعامل تویوتا می‌گوید اختراع خودرو باعث شد تا فقط در آمریکا 15 میلیون اسب جای خود را به وسایل نقلیه بدهند. اما با این وجود اسب‌های مسابقه‌ای همچنان به حیات خود ادامه می‌دهند.

تردیدی نیست که طراحی پیچیده این خودرو چشم‌ها را به خود خواهد دوخت. درباره یک اسپرت تک نفره با طراحی خاص صحبت می‌کنیم که مثل اسپرت‌های کلاسیک شیشه جلویی برای آن وجود ندارد. فلسفه طراحی این خودرو قرارگیری راننده در مرکز و قرارگیری پشت فرمان منحصربه‌فرد آن است.

چرخ‌های بیرون آمده تویوتا e-Racer شباهت آن را به خودروهای فرمول یک بیشتر کرده است. رنگ‌بندی آن ترکیبی از مشکی براق و مات و البته ورق‌های نقره‌ای براق و مات است. چراغ‌های جلو و عقب در یک هماهنگی دوست‌داشتنی به صورت C شکل در نظر گرفته شده‌اند. نوار استیل عبور کرده از میانه خودرو چیزی شبیه به خودروهای تارگا است.

تویوتا e-Racer

یکی از ویژگی‌های خاص این خودرو وجود گجتی به اسم عینک دیجیتال مخصوص است. تویوتا می‌گوید راننده با استفاده از این عینک می‌تواند به صورت واقعیت مجازی اطلاعاتی مانند سرعت، دور موتور و وضعیت شارژ باتری‌ها را مشاهده کند.

شرکت هنوز اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی تویوتا e-Racer منتشر نکرده ولی پیش‌بینی می‌شود که ماهیت آن در حد یک کانسپت باقی بماند و در واقع تویوتا روی مدل‌های بعدی خود از این کانسپت کمک بگیرد.

دیدگاه کاربران