شروع دوباره با خشونت زیاد

معرفی تویوتا سایون 01

21 آبان 1404 00:37

سایون (Scion) به عنوان یکی از برندهای زیرمجموعه تویوتا، چند مدل جمع و جور و البته جوان‌پسند را در فاصله سال‌های 2003 تا 2016 در چند کشور جهان از جمله ایالات متحده عرضه می‌کرد. حالا به نظر می‌رسد که تویوتا با معرفی سایون 01 در نمایشگاه SEMA، قصد دارد این برند را به چرخه حیات بازگرداند.

طراحی و امکانات سایون 01

سازنده از سایون 01 به عنوان «خودروی بیراهه‌نورد برای لذت بردن از هوای آزاد» یاد می‌کند. این خودروی شبیه به باگی‌های ساحلی توسط مهندسان تویوتا در آمریکای شمالی طراحی شده است. کاپوت کوچک، عدم وجود شیشه، چراغ‌های نواری روی دماغه و بخش جلویی سقف و دو مه‌شکن مربع-شکل در پایین جلوپنجره، از مهمترین ویژگی‌های ظاهری سایون 01 به‌شمار می‌آید.

قلاب وینچ، تایرهای عریض آفرود، کالیپرهای ترمز به رنگ قرمز و میله‌های ایمنی مطابق با قوانین FIA، هویت بیراهه‌نورد سایون 01 را فریاد می‌زند. تویوتا همچنین به دوام و قابلیت اطمینان سیستم تعلیق سایون 01 برای حرکت سریع در مسیرهای بیراهه، اشاره کرده است. این خودرو برای حمل چهار سرنشین گنجایش دارد.

مشخصات فنی سایون 01

قوای حرکتی سایون 01 از سامانه هیبرید شامل پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ، تشکیل شده است. با وجود عدم اطلاع از جزئیات، می‌دانیم که این سامانه با مجموع خروجی 304 اسب‌بخار قدرت، قابلیت فعالیت در حالت کاملا برقی را نیز ارائه می‌دهد.

آمار فروش سایون در گذشته

سایون در سومین سال فعالیت یعنی 2006 با فروش بیش از 173 هزار دستگاه، بالاترین آمار را به ثبت رساند. این برند در سال 2010 به کانادا هم وارد شد. اما فروش سایون به دلایل مختلف از جمله تعویض نسل سریع، قیمت نسبتا گران، بحران اقتصادی سال 2008 و گستردگی کم شبکه نمایندگی به سرعت در روند نزولی قرار گرفت به نحوی که در سال 2016 به کمی بیشتر از 9 هزار دستگاه رسید. سایون در نهایت با فروش نزدیک به 1.1 میلیون دستگاه در مدت یک دهه، به فعالیت خود پایان داد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران