آماده برای حضور در مسابقات سال 2020

معرفی نسخه مسابقه‌ای جدید از فراری 488

7 آبان 1398 09:06

فراری خودروی مسابقهای جدید 488 GT3 EVO را برای حضور در فصل مسابقات 2020 معرفی کرده است.

تغییرات در پیشرانه، بهبود مشخصه‌های آیرودینامیک در کنار کاهش وزن و ارتقای فرمان‌پذیری سبب شده تا فراری 488GT3 EVO آماده نبرد در مسابقات باشد.پس از معرفی دو مدل مسابقه‌ای در سال‌های 2016 و 2018، مدل مذکور سومین نسل از مدل مسابقه‌ای این خودرو است که اخیراً توسط فراری معرفی شده است. بد نیست بدانید غیر از مشتریان جدید، مالکان مدل‌های 488 نیز می توانند خودروی خود را به مدل GT3 EVO ارتقا بدهند.

یکی از مهمترین موارد از میان تغییرات اعمال شده در مدل 2020 این خودرو را می‌توان افزایش فاصله محوری آن دانست که اکنون طول کلی آن را با مدل 488 GTE برابر کرده است. این مورد باعث کاهش مصرف تایر شده و همچنین بدین معناست که کار برای ارتقا خودروهای GTE به این مدل آسان‌تر خواهد شد.

غیر از این‌ها، تغییراتی بر پیشرانه هشت سیلندر توئین توربوی این خودرو اعمال شده تا بنابر اعلام سازنده، گشتاور بیشتری تولید کند و قابلیت اطمینان آن افزایش یابد.

روی آیرودینامیک بدنه 488 GT3 EVO نیز کار شده تا عملکرد خودرو در این بخش نیز بهبود یابد. در بخش پایینی سپر جلو و در زیر چراغ‌های این قسمت، ورودی هوای کوچکی پیش‌بینی شده که به افزایش نیروی رو به پایین در این بخش منجر می‌شود. علاوه‌براین، طراحی باله عقب نیز بازنگری شده تا عملکرد بهتری ارائه دهد.

مهندسین فراری همچنین وزن این 488 مسابقه‌ای را به نحوی کاهش داده‌اند که باعث برهم خوردن تعادل کلی خودرو نخواهد شد چراکه باعث پایین‌تر آمدن مرکز ثقل شده است. لازم به ذکر است که تمام تغییرات اعمال شده با قوانین مسابقات اتومبیلرانی کاملاً هماهنگی دارد.

فراری 488 GT3 EVO

فراری پکیج دیگری نیز برای مشتریان آماده کرده که شامل سپر جلوی جدید به همراه چراغ‌های اضافی، کلاچ فیبرکربنی و کالیپر ترمزهای برگرفته از 488 GTE و رینگ‌هایی با بخش مرکزی از جنس فولاد خواهد بود. در این پکیج قطعه‌ای پیش‌بینی شده که امکان سریع‌تر پر کردن مخزن خنک‌کننده و روغن موتور را فراهم خواهد کرد. سنسوری برای نمایش میزان ذخیره خنک‌کننده و همچنین چراغ‌های اصلی جلو از نوع LED با روشنایی 4500 لومن از دیگر امکانات قابل سفارش برای این خودروی خاص خواهند بود.

دیدگاه کاربران