به میزبانی پیست آزادی

گردهمایی کلاسیک‌ها و کلاسیک‌بازها

12 آبان 1398 13:16

جمعه گذشته باز هم پیست آزادی تهران میزبان خودروهای تاریخی و کلاسیک مطرح بود. گردهمایی پرشوری که البته سرمای هوا مانع از شکل‌گیری آن نشده بود. در این دورهمی دوست‌داشتنی علیرغم حضور خودروهایی که همیشه در چنین فضاهایی حضور پیدا می‌کنند، بودند محصولات منحصربه‌فردی که چشم‌ها را به خود می‌دوختند.

در این دوره جلوگیری از حضور خودروها با عمر کمتر از 25 سال و همچنین ممانعت از حضور مدل‌های بی‌اصالت و با شرایط ظاهری نامناسب بود. مانند گذشته، در این گردهمایی نیز گروه‌های مختلف خودرویی اعم از آمریکایی‌ها، فرانسوی‌ها، ژاپنی‌ها، انگلیسی‌ها و البته آلمانی‌ها به تفکیک قرار گرفته بودند. یکی از اقدامات قابل توجه کمیته کلاسیک در این دوره جلوگیری از حضور خودروها با عمر کمتر از 25 سال و همچنین ممانعت از حضور مدل‌های بی‌اصالت و با شرایط ظاهری نامناسب بود.

در این همایش حضور یک شورولت کامارو SS، پیکاپ اشکودا، پورشه 911 کاررا کلاسیک، مرسدس‌بنز 280SL موسوم به پاگودا، نسخه کوپه ب‌ام‌و E36 و البته باز هم تعداد زیادی از فولکس‌واگن‌های بیتل رنگارنگ جلب توجه می‌کرد.

در بین آمریکایی‌ها نیز فورد موستانگ، شورولت بل‌ایر، جیپ رنگید و پونتیاک ترنس‌ام علاقه‌مندان به عضلانی‌ها را شیفته خود کرد. با این حال به نظر می‌رسد که اقبال با یک دستگاه دوج کاستوم بود. چند دستگاه شورولت کوروت بسیار تمیز نیز در پیست آزادی می‌درخشیدند. ژاپنی‌بازها نیز با حضور میتسوبیشی لنسر توربو، نیسان SR16 و تعدادی تویوتا کرولا، کرونا و کارینا سر شوق آمدند.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم تا گالری عکس‌ها را در اسلاید بالا ملاحظه بفرمایید.

عکاس: بامداد صفائیان

نویسنده : نیما حدادی

منبع : باما

دیدگاه کاربران