پیش‌نمایشی از نسخه تولیدی

نمایش نسخه آزمایشی فورد برانکو

15 آبان 1398 12:20

فورد با معرفی خودروی آزمایشی برانکو R، تصویری اولیه از نسل جدید برانکو را به علاقمندان ارائه کرده است. این خودرو که به منظور گرامیداشت پنجاهمین سالگرد پیروزی Rod Hall در مسابقات Baja 1000 طراحی و ساخته شده در واقع پیشنمایشی از مدل نهایی برانکو است که پیش‌بینی می‌شود بهار سال 2021 شاهد رونمایی از آن باشیم.

این خودرو پیش‌نمایشی از مدل نهایی فورد برانکو است که پیش‌بینی می‌شود بهار سال 2021 شاهد رونمایی از آن باشیم.این نمونه آزمایشی در همکاری مشترک میان بخش خودروهای تقویت شده فورد با Geiser Bros و همچنین راننده مسابقات Baja 1000 یعنی Cameron Steele ساخته شده است.

جای تعجبی ندارد که فرم کلی این خودرو کاملاً یادآور نسل اول برانکو باشد، همانطور که مهمترین رقیب آن یعنی جیپ رانگلر نیز بسیار شبیه نسل‌های قبلی خود است.

در همان اولین نگاه به نمای جلوی این خودروی آزمایشی می‌توان فرم جلوپنجره فورد برانکو را تشخیص داد. از چراغ‌های جلوی این مدل نمی‌توان به طرح آن‌ها در نمونه اصلی پی برد چراکه این فضا به منظور کسب شرایط شرکت در مسابقه با تنها چند چراغ LED پر شده است.

فورد برانکو R

در نمای عقب نیز گلگیرهای برآمده به همراه چرخ زاپاس بیش از سایر موارد در ظاهر این شاسی‌بلند کوپه جلب توجه می‌کند.

از فرم کلی این نمونه آزمایشی و همچنین بخش‌هایی همچون سقف و کاپوت می‌توان شکل ظاهری مدل نهایی فورد برانکو را حدس زد. از دیگر نکات مهم درباره این خودرو می‌توان به سیستم تعلیق مستقل جلو با ارتفاع 35.6 سانتی‌متر و رینگ‌های 17 اینچی اشاره کرد که با تایرهای غول‌پیکر 37 اینچی ساخت BFGoodrich پوشیده شده‌اند.

فورد همچنین اعلام کرده که این نمونه آزمایشی روی سازه T6 این شرکت شکل گرفته که در مدل نهایی نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است که این پلتفرم پیش از این در مدل Ranger نیز به کار گرفته شده است. فورد پس از شرکت دادن نمونه آزمایشی برانکو در مسابقه Baja 1000 می‌تواند دوام و قابلیت‌های این سازه را بیازماید.

آقای Brian Novak که مدیریت بخش خودروهای آفرودی مسابقه‌ای فورد را برعهده دارد، از احتمال نصب پشرانه توئین توربو اکوبوست بر روی نسل جدید برانکو خبر داده است. از این سخنان می‌توان حدس زد که احتمالاً نسل جدید فورد برانکو به پیشرانه 2.3 لیتری اکوبوست چهار سیلندر مجهز خواهد بود که 270 اسب‌بخار قدرت و 420 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

نسخه های مسابقه ای از نسل های مختلف فورد برانکو

البته باید توجه داشت که پیشرانه مذکور تنها به یک توربوشارژر مجهز بوده درحالی‌که آقای Novak از وجود توربوشارژر دوقلو در پیشرانه نسل جدید فورد برانکو خبر داده است.

مدتی پیش از این فورد اقدام به نصب پیشرانه اکوبوست مجهز به توئین توربو در پیکاپ F-150 کرده، پیشرانه‌ای شش سیلندر که 2.7 لیتر حجم و 325 اسب‌بخار قدرت داشته و حداکثر گشتاوری معادل با 542 نیوتن‌متر تولید می‌کند. این پیکاپ را می‌توان با پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر اکوبوست نیز سفارش داد که در نسخه‌های استاندارد و تقویت شده Raptor به ترتیب قدرتی برابر با 375 و 450 اسب‌بخار در اختیار راننده قرار می‌دهد.

دیدگاه کاربران