افزایش تنوع محصولات با پلتفرمی جدید

آیکون، شاسی‌بلند جدید جیلی

17 آبان 1398 17:42

بالاخره جیلی به انتظار علاقمندان پایان داده و اولین سری تصاویر رسمی از شاسیبلند میان سایز جدید ساخت خود یعنی آیکون (Icon) را منتشر کرده است.

مدل آیکون را می‌توان پس از جیلی Bin Yue، دومین شاسی بلند جیلی دانست که روی پلتفرم مدولار BMA ساخته شده است.همانطور که از تصاویر اولیه این مدل که اوایل سال جاری میلادی منتشر شد نیز تاحدی مشخص بود، طراحی این خودرو بسیار تحت تاثیر خودروی کانسپتی است که با همین نام و در سال 2018 معرفی شده بود. در مراسم معرفی این خودرو که در جریان یک سمینار طراحی در شهر نانجینگ انجام شد، از این مدل به عنوان معرفی‌کننده خصوصیات جدید خودروهای جیلی و زبان طراحی محصولات آینده این شرکت یاد شده است.

طراحی جعبه‌ای بدنه جیلی آیکون (Icon) ، چراغ‌های جلو که در بخش‌های مجزا قرار داشته و همچنین جلوپنجره تودرتو این خودرو را می‌توان کاملاً برگرفته از کانسپت مذکور دانست. البته در نمای جانبی نکات تازه‌ای همچون دستگیره درها که از بدنه بیرون زده‌اند و همچنین چراغ راهنمای روی آینه‌های جانبی به چشم می‌خورد که در خودروی کانسپت وجود نداشت.

در بخش عقب با چراغ‌های LED مواجه هستیم که طراحی این قطعات نیز با فرم کلی خودرو هماهنگ شده است.

طراحی کلی داشبورد جیلی آیکون را می‌توان متاثر از دو صفحه نمایش بزرگ دانست: نمایشگر پشت آمپر و دیگری صفحه نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی. این دو نمایشگر علاوه‌بر نمایش تمام اطلاعات موردنیاز راننده، به وی امکان می‌دهند که از طریق فناوری هوشمند GKUI که منحصراً در اختیار جیلی بوده، با تمام جهان ارتباط برقرار کند. لازم به ذکر است که فرم داشبورد این خودرو می‌تواند یادآور طراحی این بخش در سیتروئن C4 کاکتوس باشد.

کابین جیلی آیکون

مدل آیکون را می‌توان پس از جیلی Bin Yue، دومین شاسی بلند جیلی دانست که روی پلتفرم مدولار BMA ساخته شده است. البته این پلتفرم در ساخت مدل سدان Bin Rui نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

خودروساز چینی فعلاً درباره مشخصات فنی این خودرو جزئیات زیادی منتشر نکرده اما براساس شنیده‌ها، جیلی آیکون به پیشرانه بنزین‌سوز 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز خواهد بود.

طراحی جعبه ای جیلی آیکون

ارقام دقیق مربوط به ابعاد بدنه این خودرو نیز هنوز اعلام نشده اما براساس خبرهای منتشر شده از رسانه‌های مختلف طول، عرض و ارتفاع جیلی آیکون به ترتیب برابر با 4.35، 1.81 و 1.61 متر و فاصله میان محورهای آن نیز 2.64 متر خواهد بود. اگر این اعداد صحیح باشند می‌توان نتیجه گرفت که جیلی آیکون ابعادی بزرگتر از Bin Yue دارد.

جیلی اعلام کرده که Icon به عنوان یک مدل جهانی طراحی شده تا نسل جدیدی از کاربران علاقمند به وسایل نقلیه هوشمند را به سوی خرید این خودرو جلب نماید.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

دیدگاه کاربران