آماده برای مبارزه با رقیبان

رونمایی از آئودی R8 LMS GT4

18 آبان 1398 15:15

مدتی پس از عرضه آئودی R8 دیفرانسیل عقب، بخش خودروهای اسپرت آئودی اقدام به عرضه نسخه LMS GT4 از این مدل کرده است. این نسخه مسابقه‌ای R8 در حدود 60 درصد از قطعات خود را مستقیماً از نمونه استاندارد این سوپراسپرت برگرفته، خودرویی که یک سال پیش تغییر چهره داد.

غیر از رقابت های 24 ساعته که در نوربورگ‌رینگ و دوبی برگزار خواهد شد، می‌توان این خودرو را در رقابت‌های LMS Cup نیز شرکت داد که توسط شرکت آئودی در آسیا و استرالیا برگزار می‌شود.نسخه جدید LMS GT4 از آئودی R8 در اندیشه تکرار موفقیت‌های مدل پیشین است که توانست در مسابقات گوناگون در سراسر جهان، 17 عنوان کسب نماید.

می‌توان گفت که آئودی در زمان مناسبی اقدام به عرضه این مدل ویژه نموده چراکه تیم‌های خصوصی پس از خرید این خودرو امکان شرکت در رویدادهای مختلفی در سراسر جهان را خواهند داشت. غیر از رقابت های 24 ساعته که در نوربورگ‌رینگ و دوبی برگزار خواهد شد، می‌توان این خودرو را در رقابت‌های LMS Cup نیز شرکت داد که توسط شرکت آئودی در آسیا و استرالیا برگزار می‌شود. به بیان بهتر، در حال حاضر فرصت حضور در 27 رقابت مختلف در 5 قاره جهان برای این خودرو فراهم است.

آئودی R8 LMS GT4 مدل 2020 نسبت به نسخه استاندارد در نمای ظاهری تغییرات محدودی به خود دیده است. پیشرانه 5.2 لیتری تنفس طبیعی 10 سیلندر این خودرو قدرتی برابر با 488 اسب‌بخار و حداکثر گشتاوری معادل با 550 نیوتن‌متر تولید می‌کند که البته با قوانین مسابقات GT4 مطابقت دارد. نیروی پیشرانه از طریق جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه که به پدال‌های پشت فرمان نیز مجهز شده، به چرخ‌های عقب ارسال می‌شود. وزن کلی خودرو نیز برابر با 1460 کیلوگرم است.

آئودی R8 LMS GT4

یکی از ویژگی‌های مهم این نسخه مسابقه‌ای از آئودی R8 را می‌توان امکان تنظیم ترمزهای ABS و سیستم کنترل کشش از طریق تنظیمات دانست. این تنظیمات شامل هشت حالت مختلف بوده که بسته به شرایط آب و هوا، جاده، چسبندگی تایرها و سایر عوامل محیطی می‌توان یکی از آن‌ها را انتخاب کرد. برای استفاده از این امکان جدید باید از دو کلید چرخان که در مرکز فرمان خودرو جانمایی شده‌اند استفاده کرد.

بد نیست بدانید کار ساخت آئودی R8 LMS GT4 در خط تولید مشترک با نسخه استاندارد این خودرو در تاسیسات شرکت واقع در Neckarsulm انجام می‌شود.

دیدگاه کاربران