معرفی آئودی R8 LMS GT3 Evo II

در مارس 2015 شرکت آئودی از نسخه مسابقه­‌ای LMS GT3 از مدل R8 رونمایی کرد. 3 سال پس از معرفی نسخه فیس‌­لیفت R8 استاندارد، اکنون مدل بروزرسانی شده از این خودروی مسابقه‌ای ده سیلندر موتور-وسط با نام LMS GT3 Evo II توسط خودروساز آلمانی معرفی شده است تا در جایگاهی میان نسخه‌­های GT2 و GT4 از R8 قرار گیرد.

اضافه شدن این بروزرسانی‌­ها روی آئودی R8 LMS GT3 Evo II، قیمت آن را به 429 هزار یورو رسانده است.تغییرات آئودی R8 LMS GT3 Evo II که برای حضور در مسابقات 2022 آماده شده را می­‌توان در موارد کلی آیرودینامیک، شاسی، کنترل کشش، مشخصات پیشرانه و تهویه مطبوع دسته­‌بندی کرد.

درحالی‌که کف بدنه مدل قبلی نقش مهمی در اعمال نیروی رو به پایین ایفا می­‌کرد، این وظیفه مهم در نسخه جدید بیشتر به باله عقب محول شده است.

برای نخستین بار سیستم تعلیق R8 LMS GT3 به کمک‌­فنرهای قابل تنظیم مجهز شده است، درحالی‌که سیستم کنترل کشش هم به قابلیت تنظیم بیشتری نسبت به قبل مجهز شده است.

2022 Audi R8 LMS GT3 Evo II

مهندسان آئودی با نصب ورودی هوای جدید برای پیشرانه 5.2 لیتری R8، میزان گشتاور پیشرانه را افزایش داده و امکان افزایش خروجی تا 585 اسب‌بخار را نیز فراهم کرده‌­اند که البته به قوانین مسابقات بستگی دارد.

فعلاً تصویری از فضای کابین این خودرو منتشر نشده است، اما براساس اعلام آئودی، سیستم تهویه مورد بازبینی قرار گرفته تا رفاه سرنشین تامین شود. بد نیست بدانید که این ویژگی جدید توسط بخش خودروهای مسابقه‌­ای آئودی یعنی Audi Sport برای نمونه­‌های قبلی این خودرو نیز قابل نصب خواهد بود.

آئودی R8 LMS GT3 Evo II

اضافه شدن این بروزرسانی‌­ها روی آئودی R8 LMS GT3 Evo II، باعث گران‌تر شدن این خودرو نسبت به مدل قبلی شده و قیمت آن را به 429 هزار یورو (تقریباً معادل با 505 هزار دلار) رسانده است.

در صورت تمایل به خریداری یک خودروی مسابقه‌­ای با نشان آئودی ولی قیمتی کمتر از R8 LMS GT3 Evo II، خودروساز آلمانی اخیراً RS3 LMS را به عنوان مدلی در سطح پایین‌تر معرفی کرده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com