در مارس 2015 شرکت آئودی از نسخه مسابقهای LMS GT3 از مدل R8 رونمایی کرد. 3 سال پس از معرفی نسخه فیسلیفت R8 استاندارد، اکنون مدل بروزرسانی شده از این خودروی مسابقهای ده سیلندر موتور-وسط با نام LMS GT3 Evo II توسط خودروساز آلمانی معرفی شده است تا در جایگاهی میان نسخههای GT2 و GT4 از R8 قرار گیرد.
”اضافه شدن این بروزرسانیها روی آئودی R8 LMS GT3 Evo II، قیمت آن را به 429 هزار یورو رسانده است.“تغییرات آئودی R8 LMS GT3 Evo II که برای حضور در مسابقات 2022 آماده شده را میتوان در موارد کلی آیرودینامیک، شاسی، کنترل کشش، مشخصات پیشرانه و تهویه مطبوع دستهبندی کرد.
درحالیکه کف بدنه مدل قبلی نقش مهمی در اعمال نیروی رو به پایین ایفا میکرد، این وظیفه مهم در نسخه جدید بیشتر به باله عقب محول شده است.
برای نخستین بار سیستم تعلیق R8 LMS GT3 به کمکفنرهای قابل تنظیم مجهز شده است، درحالیکه سیستم کنترل کشش هم به قابلیت تنظیم بیشتری نسبت به قبل مجهز شده است.
مهندسان آئودی با نصب ورودی هوای جدید برای پیشرانه 5.2 لیتری R8، میزان گشتاور پیشرانه را افزایش داده و امکان افزایش خروجی تا 585 اسببخار را نیز فراهم کردهاند که البته به قوانین مسابقات بستگی دارد.
فعلاً تصویری از فضای کابین این خودرو منتشر نشده است، اما براساس اعلام آئودی، سیستم تهویه مورد بازبینی قرار گرفته تا رفاه سرنشین تامین شود. بد نیست بدانید که این ویژگی جدید توسط بخش خودروهای مسابقهای آئودی یعنی Audi Sport برای نمونههای قبلی این خودرو نیز قابل نصب خواهد بود.
اضافه شدن این بروزرسانیها روی آئودی R8 LMS GT3 Evo II، باعث گرانتر شدن این خودرو نسبت به مدل قبلی شده و قیمت آن را به 429 هزار یورو (تقریباً معادل با 505 هزار دلار) رسانده است.
در صورت تمایل به خریداری یک خودروی مسابقهای با نشان آئودی ولی قیمتی کمتر از R8 LMS GT3 Evo II، خودروساز آلمانی اخیراً RS3 LMS را به عنوان مدلی در سطح پایینتر معرفی کرده است.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com