نسخه‌ای قوی‌تر از شاسی‌بلند لوکس رولزرویس

معرفی کالینان Black Badge

18 آبان 1398 16:46

رولزرویس نسخه تازه‌ای از مدل شاسی‌بلند ساخت خود یعنی کالینان را با نام Black Badge ارائه کرده است. پیش از این شاسی‌بلند اشرافی، از اعضای دیگر خانواده رولزرویس یعنی مدل‌های Dawn, Wraith و گوست نیز چنین نسخه‌ای ساخته و معرفی شده است.

پیشرانه 12 سیلندر و 6.75 لیتری این خودرو اکنون 592 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند که نسبت به نمونه استاندارد به ترتیب 29 واحد افزایش نشان می‌دهد.پیشرانه 12 سیلندر و 6.75 لیتری این خودرو اکنون 592 اسب‌بخار قدرت و 900 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که نسبت به نمونه استاندارد به ترتیب 29 و 50 واحد افزایش نشان می‌دهد. شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت رولزرویس کالینان Black Badge برابر با 4.9 ثانیه بوده که برای خودرویی شاسی‌بلند با وزن 2753 کیلوگرم بسیار قابل توجه است. حداکثر سرعت این خودرو نیز 250 کیلومتر برساعت خواهد بود.

به منظور انطباق خودرو با نیروی افزایش یافته­ پیشرانه، رولزرویس سیستم تعلیق، ترمزها و جعبه‌دنده هشت سرعته این خودرو را مورد بروزرسانی قرار داده است. تغییر دیگر را باید افزوده شدن دکمه Low به روی اهرم تعویض دنده دانست که می‌توان از طریق آن میزان صدای خروجی از اگزوزها را تغییر داد.

رولزرویس کالینان Black Badge

بدنه­ این رولزرویس کالینان سفارشی با رنگ مشکی پوشانده شده و سطح آن نیز با دست پولیش خورده است. نواحی اطراف جلوپنجره، حاشیه شیشه‌های جانبی و لوله‌های اگزوز نیز به رنگ تیره درآمده‌اند. رینگ‌های آلیاژی 22 اینچی، کالیپر ترمزهای قرمز و نوار زرد رنگ که روی بخش جانبی بدنه حرکت کرده نیز به هیجان‌انگیزتر شدن ظاهر این خودرو یاری رسانده‌اند.

کابین رولزرویس کالینان Black Badge

رنگ زرد را در فضای داخلی نیز می‌توان یافت، جایی که روی صندلی‌ها، داشبورد و پوشش داخلی درها در تضاد با پوشش مشکی چرم قرار گرفته‌اند. پوشش داخلی سقف نیز با نورپردازی ویژه‌ای که برای آن درنظر گرفته شده، منظره آسمان شب را درنظر سرنشینان تداعی می‌کند.

رولزرویس کالینان Black Badge 2020 از هم اکنون و با قیمت پایه 382 هزار دلار در ایالات متحده قابل خریداری است.

دیدگاه کاربران