همراه با بهبود مشخصه‌های فنی و ظاهری

نسخه‌های سفارشی از تویوتا سوپرا در سما 2019

19 آبان 1398 17:28

تویوتا در نمایشگاه سما 2019 در لاس‌وگاس، چندین نمونه اولیه یا همان پروتوتایپ از مدل سوپرا GR را به معرض نمایش گذاشت.

بعضی از این کانسپت‌­ها توسط تویوتا تیونینگ شده و بعضی حاصل همکاری میان این خودروساز ژاپنی و شرکت‌­های دیگر است.این خودرو، نسل پنجم از سوپرا محسوب می­‌شود و همان‌طور که می‌­دانید، پلتفرم و پیشرانه این خودروی اسپرت ژاپنی با ب‌ام‌و Z4 مشترک است. «باما» همراه باشید تا با این پنج کانسپت تیونینگ شده بیشتر آشنا شوید.

کانسپت تویوتا سوپرا 3000GT

تویوتا سوپرا 3000 جی‌تی را می­‌توان یکی از جذاب­‌ترین موارد در میان این پنج کانسپت دانست. از نکات قابل توجه در این کانسپت، یک بال بزرگ در قسمت عقب است. یک «دیفیوزر» (Diffuser) با ابعادی بزرگ هم در این قسمت به چشم می­‌خورد و طرح سپرهای جلو و عقب هم تغییراتی داشته­‌اند. همان‌طور که در تصاویر قابل مشاهده است، تویوتا سوپرا 3000 جی‌تی نقره‌­ای رنگ است که در ترکیب با خطوط زرد رنگ، ظاهری فوق‌­العاده جذاب پیدا کرده است. از دیگر موارد قابل ذکر درباره این کانسپت می­‌توان به سیستم اگزوز سفارشی، سیستم ترمز از برند ایتالیایی برمبو (Brembo) و رینگ­‌های 19 اینچی مشکی رنگ اشاره کرد.

یک سیستم صوتی از برند ژاپنی پایونیر هم برای این کانسپت در نظر گرفته شده تا بتوانید پشت فرمان آن هیجان بیشتری را تجربه کنید.

کانسپت تویوتا سوپرا HyperBoost Edition

کانسپت 3000 جی‌تی فقط در ظاهر اسپرت­‌تر شده و در باطن تغییری نداشته است. اما این موضوع در مورد تویوتا سوپرا نسخه هایپربوست صدق نمی‌­کند، چرا که حداکثر قدرت این کانسپت بیش از دو برابر یعنی معادل با 750 اسب‌بخار شده است. علاوه‌براین، نسخه هایپر بوست از سیستم ترمز برمبو هم بی‌­بهره نمانده است.

البته این کانسپت در ظاهر هم حرف­‌های زیادی برای گفتن دارد. به طور مثال می‌­توان به کیت بدنه از جنس فیبر کربن اشاره کرد. علاوه‌براین، سقف فلزی نسخه استاندارد جای خود را به سقفی از جنس فیبر کربن داده است. این خودرو از نوعی رنگ خاکستری خاص بهره می‌­برد. این رنگ در کنار رینگ­‌های 20 اینچی که ترکیبی از دو رنگ قرمز و مشکی هستند، تضاد جالبی ایجاد کرده است.

کانسپت تویوتا سوپرا Wasabi

کانسپت سبز رنگی که در تصویر مشاهده می­‌کنید، توسط تویوتا تیونینگ شده و واسابی نام گرفته است. این کانسپت از یک کیت بدنه سفارشی بهره می‌برد و یکی از نکات جالب در نمای عقب آن، دو خروجی اگزوز است که در قسمت وسط قرار گرفته‌­اند. رینگ‌­های 20 اینچی مشکی رنگ هم زیبایی این خودرو را تکمیل کرده‌­اند. همانند دو کانسپت قبلی، واسابی هم از سیستم ترمز برمبو بهره می‌­برد و سیستم تعلیق آن به قابلیت تنظیم ارتفاع خودرو مجهز شده است.

ناگفته نماند که تویوتا سوپرا نسخه واسابی فقط در ظاهر اسپرت­‌تر شده و تغییری در پیشرانه آن ایجاد نشده است. با این حساب، زیر کاپوت واسابی یک پیشرانه 3.0 لیتری شش سیلندر خطی مجهز به توربوشارژر قرار گرفته که می‌تواند حداکثر قدرتی معادل با 335 اسب‌بخار و حداکثر گشتاوری برابر با 495 نیوتن‌متر تولید کند.  یک جعبه‌دنده هشت سرعته آن را همراهی می‌کند.

کانسپت تویوتا سوپرا Heritage Edition

تویوتا سوپرا نسخه هریتج کمی با کانسپت‌­های دیگر متفاوت است، چرا که در این خودرو از نسل چهارم تویوتا سوپرا الهام گرفته شده است. از مواردی که در این کانسپت جلب توجه می­‌کند، می­‌توان به چراغ‌­های جلو و عقب با طرحی خاص اشاره کرد. یک بال نسبتاً بزرگ و یک دیفیوزر مشکی رنگ در قسمت عقب به چشم می­‌خورد. به علاوه، این کانسپت هم همانند واسابی دو خروجی اگزوز در قسمت وسط دارد. این خودرو ترکیبی از دو رنگ قرمز و مشکی بوده و از رینگ‌­های 19 اینچی بهره می‌­برد.

اما موضوع فقط به همین جا ختم نمی‌­شود، چرا که پیشرانه نسخه هریتج می‌تواند حداکثر قدرتی بیش از 500 اسب‌بخار تولید کند. به لطف تیونینگ انجام شده بر روی توربوشارژر، میزان هوای ورودی به پیشرانه با 18 درصد افزایش همراه بوده است. به علاوه، سیستم ترمز این کانسپت هم از برند برمبو است.

کانسپت تویوتا سوپرا Performance Line

همانند نسخه هایپر بوست، کانسپت سوپرا پرفورمنس لاین هم به یک کیت بدنه از جنس فیبر کربن مجهز شده که توسط این خودروساز ژاپنی ساخته شده است. به این ترتیب علاوه بر ظاهری تهاجمی‌­تر، آیرودینامیک این کوپه ژاپنی هم بدون اضافه شدن وزنی زیاد به خودرو بهبود یافته و در پیست عملکرد بهتری خواهد داشت. این خودرو از رینگ­‌های 19 اینچی مشکی رنگ بهره می­‌برد و در فضای خارجی آن، ترکیبی از دو رنگ نقره‌­ای و مشکی به چشم می­‌خورد.

طبق ادعای این خودروساز ژاپنی، نسخه پرفورمنس لاین از سوپرا به لطف سیستم اگزوز سفارشی، صدای زیباتری تولید خواهد کرد.

دیدگاه کاربران