• خودروهاي تويوتا SEMA 2022

از نسخه مسابقه‌ای کرولا تا معرفی تریم جدید تریل هانتر

محصولات تویوتا در نمایشگاه SEMA 2022

13 آبان 1401 11:25

شرکت تویوتا با دست پر به نمایشگاه SEMA 2022 آمده چراکه علاوه بر مدل‌هایی همچون تریل هانتر، سه خودروی تغییریافته براساس کرولا GR، سوپرا GR و GR86 را نیز با خود به این رویداد هیجان­‌انگیز آورده است.

تویوتا کرولا GR رالی

بیایید اول به سراغ تویوتا کرولا GR رالی برویم که به عنوان یک کانسپت برای نمایش قابلیت شخصی­سازی این محصول، معرفی شده است.

تویوتا کرولا GR رالی

این خودرو براساس نسخه Circuit Edition از کرولا GR و با الهام از یاریس GR حاضر در مسابقات قهرمانی رالی جهان شکل گرفته است. کیت قطعات بدنه، جزئیات فیبرکربن همچون رکاب‌های جانبی، ورودی هوای جلو و باله عقب و رینگ‌های 17 اینچی OZ با تایرهای کانتیننتال، از مهمترین تغییرات این مدل است. سیستم ترمز بدون تغییر باقیمانده و تنها در محور عقب با کالیپرهای Wilwood همراه شده است.

تحولات به فضای داخلی هم نفوذ کرده و صندلی‌های مسابقه‌­ای OMP، میله‌های حفاظتی داخل کابین، سیستم کاهش سروصدا ZeroNoise، کپسول اطفاء حریق، تایر زاپاس داخل محفظه بار و تغییر مکان اهرم تعویض دنده به منظور دسترسی بهتر راننده را به همراه آورده است.

تویوتا کرولا GR رالی

در زیر کاپوت تویوتا کرولا GR رالی، پیشرانه 3 سیلندر 1.6 لیتری توربوشارژ قرار گرفته است، که 300 اسب­‌بخار قدرت و 370 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند. فیلتر هوای مسابقه­‌ای و اگزوز سفارشی MagnaFlow ، از دیگر ویژگی‌های این خودرو به شمار می­‌آید.

دوقلوهای سوپرا 10 ثانیه

شرکت تویوتا با معرفی این جفت سوپرا، قصد داشته به علاقمندان ثابت کند که با فقط 10 هزار دلار بودجه هم می­‌توان خودرویی هیجان­‌انگیز داشت.

تویوتا سوپرا 10 ثانیه

هر دو خودرو براساس تویوتا سوپرا GR مدل 2020 با پیشرانه 3 لیتری شکل گرفته‌اند، ولی به توربوشارژر Pure Turbo، اینترکولر CSF، خروجی اگزوز 3.5 اینچی و تغییرات نرم‌­افزار پیشرانه مجهز شده‌اند، که خروجی پیشرانه را از 335 اسب‌­بخار و 494 نیوتن‌متر در حالت استاندارد، به 620 اسب­‌بخار قدرت و 799 نیوتن‌متر گشتاور افزایش داده است.

به لطف این تغییرات، این دو سوپرا می­‌توانند مسافت 400 متر را ظرف 10.984 ثانیه طی کنند و لقب 10Second یا 10 ثانیه آن‌ها نیز به همین ویژگی اشاره دارد.

تویوتا سوپرا 10 ثانیه

تقویت محور عقب، رینگ‌های Weld Racing، تایرهای Mickey Thompson، کالیپرهای ترمزHawk Performance، دافع گرمای پیشرانه از برند CSF و خنک‌کننده گیربکس هم برای این خودروها پیش‌­بینی شده است.

کانسپت تویوتا GR86 Daily Drifter

تویوتا GR86 Daily Drifter هم برای علاقمندان خودروهای اسپرت با بودجه محدود و توسط عکاس مسابقات فرمول یک یعنی Larry Chen طراحی شده است.

پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری این خودرو به کیت سوپرشارژر Pro ZD8 از برند HKS GT2 و سیستم اگزوز سری NEO ساخت برند MagnaFlow مجهز شده، که قدرت پیشرانه را از 228 به 300 اسب­‌بخار افزایش داده است.

تغییرات به اینجا محدود نشده، چراکه رادیاتور آلومینیومی CSF، سیستم ترمز StopTech، کمک‌­فنرهای ST XTA Plus 3، میل تعادل و بازوهای تعادل از برند SPL Parts، دیفرانسیل Giken Super Lock و کیت تغییر زاویه فرمان GK Tech هم به این خودرو اضافه شده است.

کانسپت تویوتا GR86 Daily Drifter

در فضای کابین هم با میله‌­های حفاظتی 4 نقطه‌­ای، فرمان Vivid Racing و صندلی‌های اسپارکو مواجه هستیم.

بدنه تویوتا GR86 Daily Drifter هم به لطف مجموعه قطعات فیبرکربن شامل زیرسپری جلو، باله عقب، کاپوت و رکاب‌های جانبی، رینگ‌های Motegi Racing و تایرهای ساخت یوکوهاما، از سایر نمونه‌­ها متمایز شده است.

در پایان بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که تویوتا GR86 کاپ هم به نمایش درآمده، خودرویی که سال آینده در مسابقات حضور خواهد داشت.

تویوتا تاندرا تریل هانتر

معمولاً در نمایشگاه SEMA با طرح‌های عجیب و غریب روبرو هستیم، که در اکثر موارد حتی به واقعیت تبدیل نمی‌­شود، اما تویوتا با معرفی کانسپت تریل هانتر، قصد دارد این رویه را تغییر دهد.

تویوتا تاندرا تریل هانتر

این خودرو که براساس تویوتا تاندرا شکل گرفته، ویژگی‌های تازه‌­ای را نمایش داده که در آینده در شاسی‌­بلندها و پیکاپ‌های تویوتا استفاده خواهد شد. براساس اعلام تویوتا، این تریم جدید برای رضایت علاقمندان سفر و طبیعت‌گردی طراحی شده، اما از اعلام جزئیات بیشتر خودداری کرده است.

سپر آفرودی جلو با قلاب و چند چراغ روی آن، سپر فولادی عقب، چراغ سقفی و میله‌­های محافظ بخش بار به همراه چادر روی سقف را در همان نگاه اول می‌­توان تشخیص داد. با کمی دقت بیشتر، نشان Trailhunter هم خودنمایی می­‌کند. در یکی از تصاویر می‌­توان یک یخچال سفری را نیز در بخش بار تشخیص داد، درحالی‌که ظاهرا سیستم تعلیق و صفحات محافظ زیرین بدنه، به طور انحصاری برای تریل هانتر طراحی شده است.

تویوتا همچنین به قابلیت کاربردی بالای این تریم اشاره نموده است، که همراه با خودرو از کارخانه خارج شده و مشتری را از مراجعه به سایر مراکز بی‌­نیاز می‌سازد. البته هنوز مشخص نیست کدام ویژگی‌های مدل مفهومی در نسخه تولیدی هم وجود دارد.

تویوتا تاندرا تریل هانتر

خانم لیزا ماترازو از مقامات شرکت تویوتا هم ضمن اشاره به توانایی تریل هانتر در پاسخگویی به نیازهای علاقمندان طبیعت‌گردی، به طراحی و ساخت قطعات این مدل توسط مهندسان تویوتا اشاره نموده است، که استانداردها، دوام و کیفیت موردانتظار از محصولات این خودروساز ژاپنی را به همراه خواهد داشت.

با توجه به این‌که تویوتا از تریل هانتر به عنوان یک مدل پرچمدار یاد کرده، به نظر می­‌رسد که این تریم در جایگاه بالاتر از TRD و TRD Pro قرار گیرد. هنوز ابهامات زیادی درباره این تریم باقیمانده بنابراین باید تا سال آینده و معرفی کامل تریل هانتر منتظر بمانیم.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران