هایپرکاری برقی با 1985 اسب‌بخار قدرت

معرفی آسپارک Owl : ژاپنی میلیون دلاری

23 آبان 1398 19:53

پس از سال‌ها انتظار، آسپارک Owl سرانجام معرفی شد. این هایپرکار برقی ژاپنی مدعی کسب عنوان سریع‌ترین خودروی جهان است چراکه می‌تواند ظرف تنها 1.69 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر برساعت دست یابد. این شتاب فوق‌‌العاده به لطف نصب چهار موتور الکتریکی در این خودرو حاصل شده، موتورهایی که مجموعاً 1985 اسب‌بخار قدرت و 2000 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند.

آسپارک تنها 50 نمونه از Owl را با قیمتی برابر با 2.9 میلیون یورو (3.2 میلیون دلار) تولید و در سه ماهه دوم سال 2020 به مشتریان عرضه خواهد کرد.شرکت آسپارک اعلام کرده که حداکثر سرعت این هایپرکار برقی 400 کیلومتر برساعت است و دستیابی به سرعت 300 کیلومتر برساعت برای این خودرو به تنها 10.6 ثانیه زمان نیاز دارد.

مجموعه باتری 64 کیلووات ساعتی Owl که از جنس لیتیوم یون ساخته شده، شعاع حرکتی برابر با 450 کیلومتر برای این خودرو فراهم می‌کند که البته بنابر اعلام آسپارک، قرار است در آینده نزدیک مجموعه‌ای با ظرفیت بیشتر نیز برای این خودرو ارائه شود.

طرح بدنه آسپارک Owl پر از خطوط و فرم‌های منحنی بوده و از پنل‌های فیبرکربن پلیمری تقویت شده ساخته شده است. البته نباید فراموش کرد که سازه خودرو از فولاد ضدزنگ ساخته شده است.

آسپارک Owl

ارتفاع کلی Owl برابر با 99 سانتی‌متر و به لطف استفاده از شاسی مونوکوک فیبرکربنی، وزن آن بسیار سبک خواهد بود. برای مقایسه بد نیست بدانید که وزن شاسی این خودرو تنها 120 کیلوگرم است.

سیستم تعلیق آسپارک Owl از نوع دوبل جناغی مستقل است. کمک‌های هیدرولیک این خودرو را می‌توان در سه حالت تنظیم کرد که انتخاب هرکدام از آن‌ها، باعث می‌شود فاصله کف خودرو از سطح زمین بین 80 تا 160 میلی‌متر متغیر باشد. دیسک ترمزهای کربن-سرامیک Owl که به کالیپرهای 10 پیستونه در جلو و 4 پیستونه در عقب مجهز هستند، نیروی کافی برای متوقف نمودن این هایپرکار قدرتمند را در اختیار خواهند داشت.

آسپارک هنوز از فضای داخلی Owl تصویر مشخصی ارائه نکرده ولی با توجه به تصاویر فعلی می‌توان دریافت که 4 نمایشگر در داخل نصب شده که دوتا از آن‌ها تصاویر دریافت شده توسط دوربین‌های جانبی خودرو را نمایش خواهند داد.

آسپارک تنها 50 نمونه از Owl را با قیمتی برابر با 2.9 میلیون یورو (3.2 میلیون دلار) تولید و در سه ماهه دوم سال 2020 به مشتریان عرضه خواهد کرد.

دیدگاه کاربران