• هايپرکار برقي استرما فولمينيا
  • هايپرکار برقي استرما فولمينيا
  • هايپرکار برقي استرما فولمينيا
  • Estrema Fulminea
  • Estrema Fulminea

صفر تا 320 کیلومتر برساعت زیر 10 ثانیه

انقلاب در خودروهای برقی با استرما

20 دی 1401 14:30

ما تا پیش از رونمایی از خودروی Fulminea با قدرت 2012 اسب‌بخاری در سال 2021، چیز زیادی از شرکت خودروسازی Estrema نشنیده بودیم.

فولمینیا با چهار موتور برقی می‌تواند صفر تا 320 کیلومتر برساعت را در زیر 10 ثانیه طی کند. با این حال این مدل دوباره در کانون توجه قرار گرفته است. چراکه شرکت استرما یک به‌روزرسانی جدید را برای آن معرفی کرده و گفته است که اولین مدل تولیدی در تابستان سال آینده رونمایی خواهد شد. کمی پس از آن، شرکت به نوربورگ‌رینگ خواهد رفت و تلاش می‌کند تا رکورد جدیدی را برای خودروهای اسپرت برقی در این پیست ثبت کند.

شرکت یک کمپین را در وبسایت Kickstarter راه‌اندازی کرده است، تا از هزینه‌های ناشی این تلاش پشتیبانی کند. این کمپین به دنبال جمع‌آوری حدود 104 هزار دلار است و گفته می‌شود تا کنون 12 هزار دلار پول از سوی حامیان این پروژه جمع شده است. استرما هم‌چنین قصد دارد مستندی با عنوان سفری از آغاز تا مسابقه را در باره این خودرو بسازد.

هایپرکار برقی استرما فولمینیا

با تمام آنچه گفته شد باید بدانید که فولمینیا قرار است یکه ابرخودروی برقی انقلابی باشد، که مجهز به خازن‌های فوق‌العاده و یک پکیج باتری هیبریدی است. در سیستم جدید باتری‌های آن سلول‌های باتری لیتیوم یون با سلول‌های حالت جامد ترکیب می‌شوند. ظرفیت آنها 100 کیلووات ساعت. گفته می‌شود وزن باتری‌ها فقط 300 کیلوگرم است، در حالی که وزن شاسی 1500 کیلوگرم اعلام شده.

اگر همه‌چیز درست پیش برود فولمینیا با چهار موتور برقی می‌تواند صفر تا 320 کیلومتر برساعت را در زیر 10 ثانیه طی کند. با یک بار شارژ می‌توان 520 کیلومتر با این محصول پیمایش کرد. هم‌چنین قرار است خودروی فوق در کمتر از 15 دقیقه از 10 درصد به 80 درصد شارژ برسد.

هایپرکار برقی استرما فولمینیا

استراما می‌گوید فقط 61 دستگاه از این خودرو را تولید می‌کند که قیمت پایه آن 2 میلیون و 87 هزار و 396 دلار است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران