کوپه‌ای خوش‌استایل با پیشرانه هشت سیلندر توربو

روما؛ اثر هنری جدید فراری

24 آبان 1398 18:07

پس از انتشار تصاویر تبلیغاتی اولیه، فراری در نهایت از آخرین محصول خود به نام روما پرده‌برداری کرد.

فراری مشخصات دقیق روما را منتشر نکرده ولی در عین حال تصدیق نموده که پیشرانه این خودرو، نمونه هشت سیلندر 3.9 لیتری توربوشارژ بوده که 612 اسب‌بخار قدرت و 760 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.این خودرو که با المان‌های طراحی ایتالیایی شکل گرفته، قصد دارد یادآور سبک زندگی بی‌دغدغه و لذتبخش شهر رم باشد، وضعی که پایتخت ایتالیا در دهه‌های 50 و 60 میلادی به آن مشهور بود.

فراری هنوز مشخصات دقیق این مدل را اعلام نکرده اما با نگاهی به طراحی بخش جلو می‌توان طرح خاص جلوپنجره را تشخیص داد که یادآور محصولات قدیمی این شرکت است. چراغ‌های جلو، ورودی هوا و البته دیلایت‌هایی که شرکت سازنده طراحی آن‌ها را «شناور» توصیف کرده، از سایر ویژگی‌های ظاهری این خودرو هستند.

با حرکت به سوی بخش عقبی فراری روما، طراحی گوه‌ای شکل بدنه بیشتر به چشم می‌آید. دستگیره درها به صورت دکمه‌ای و در داخل بدنه خودرو جانمایی شده‌اند.

فراری روما

در نمای عقب گلگیرهای برآمده و چراغ‌های دوتایی LED که به گویی در درون بدنه جای گرفته‌اند، بیننده را با چهره‌ای به مراتب خشن‌تر روبه‌رو می‌کند. بخش پایینی سپر عقب به رنگ مشکی بوده و چهار خروجی اگزوز در آن جانمایی شده است.

در فضای کابین به لطف صفحه نشان‌دهنده‌های دیجیتال، سیستم اطلاعات سرگرمی که طراحی جالب توجهی دارد و همچنین نمایشگر اختصاصی سرنشین کناری، با سطح بالایی از فناوری در این محیط روبه‌رو هستیم. البته هنوز مشخص نیست که نمایشگر سرنشین به صورت استاندارد عرضه شده و یا به عنوان امکان اضافی قابل سفارش خواهد بود.

به غیر از صفحه نمایشگرهای متعدد، طراحی اهرم دسته دنده و کنسول میانی را می‌توان به عنوان ویژگی‌های جالب توجه کابین فراری روما دانست. پوشش چرم سفارشی و آلکانترا به همراه تریم قطعات فلزی و مشکی براق، تکمیل‌کننده ظاهر این بخش خواهند بود.

کابین فراری روما

همان‌طور که قبلاً اشاره شد فراری مشخصات دقیق روما را منتشر نکرده ولی در عین حال تصدیق نموده که پیشرانه این خودرو، نمونه هشت سیلندر 3.9 لیتری توربوشارژ بوده که 612 اسب‌بخار قدرت و 760 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که از طریق جعبه‌دنده هشت سرعته دوکلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این جعبه‌دنده مدتی پیش در مدل SF90 استراداله معرفی شده بود.

با این مشخصات فنی، کوپه 1472 کیلوگرمی قادر است ظرف تنها 3.4 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد. رسیدن به سرعت 200 کیلومتر برساعت برای فراری روما در 9.3 ثانیه امکان‌پذیر بوده و حداکثر سرعت آن نیز برابر با 320 کیلومتر برساعت خواهد بود.

فعلاً تاریخ دقیق عرضه روما از سوی فراری اعلام نشده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران
فاطر سعادت 1398/9/1
رد پای حس و قلم سبک هندریک فیسکر و دی بی 9 رو میشه دید در پردازش حجمی اش
پاسخ
0
0
0
مهدي ميرزايي 1398/8/30
ديدن عكسش هم لذت بخشه اينا كجا هستن ما كجاييم به خدا گاهي وقتا فكرش رو ميكنم كجا دارم زندگي ميكنم حالم رو بهم ميزنه
پاسخ
0
0
2