فراری روما؛ همانطور که تصور می‌شد

معرفی بهترین طراحی خودرو در سال 2020

10 آبان 1399 12:17

سوپراسپرت زیبای فراری با نام روما اگرچه آن خشونت و جسارت مدلی مانند 488 پیستا را ندارد ولی یک افتخار بزرگ را کسب کرده است. این خودرو توانسته جایزه بهترین طراحی خودرو در سال 2020 را از آن خود کند.

تیم طراحی فراری توانسته‌ا خطوط کلاسیک یک جی‌تی واقعی را دوباره تفسیر کنند و به لطف طراحی احساسی، پیشرفتی قابل ملاحظه را در قرن 21 به نمایش بگذارند. مراسم متعبر Design Car Award از سال 1984 تا 1997 برگزار می‌شده است. اما شکل فعلی آن از سال 2016 به این سو برگزار می‌شود. مراسم امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا از راه دور و به صورت ویدیویی در کانال یوتیوب اجرا شد. این جایزه با محوریت طراحی خودرو که توسط مجله Auto & Design راه‌اندازی شده پروژه‌هایی را هدف قرار داده که به پیشرفت طراحی خودرو کمک می‌کنند.

نامزدها و البته برنده نهایی امسال با نظر 12 متخصص از روزنامه‌نگاران برتر بین‌المللی انتخاب شدند. البته کارشناسان بر این باور هستند که برگزیده شدن فراری روما از قبل قابل پیش‌بینی بوده است.

فراری روما؛ برنده بهترین طراحی خودرو در سال 2020

هیات داوران در بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند که تیم طراحی فراری به رهبری فلاویو مانزونی کار خارق‌العاده‌ای را انجام داده‌اند. آنها توانسته‌اند خطوط کلاسیک یک جی‌تی واقعی را دوباره تفسیر کنند و به لطف طراحی احساسی، پیشرفتی قابل ملاحظه را در قرن 21 به نمایش بگذارند.

فراری روما یک کوپه متمدن است که بر پایه مدل پورتوفینو طراحی شده است. فراری روی این محصول یک پیشرانه 3.9 لیتری هشت سیلندر Vشکل دو توربو تعبیه کرده است. روما توانسته 612 اسب‌بخار قدرت و 761 نیوتن‌متر گشتاور را از همین پیشرانه بیرون بکشد و توسط جعبه‌دنده‌ای 8 سرعته مسابقه‌ای به صورت RWD به چرخ‌های عقب منتقل کند. شتاب صفر تا صد روما 3.4 ثانیه و سرعت نهایی‌اش نیز 320 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

دیدگاه کاربران