نمایش خاص‌ترین خودروهای بازار خاورمیانه

نگاهی به نمایشگاه خودروی دوبی 2019

26 آبان 1398 10:35

در میان گردهمایی‌های بین‌المللی حوزه خودرو Dubai Motor Show نام چندان شناخته‌ شده‌ای نیست. اما نکته اینجاست که سلیقه خاص این شهر شیخ‌نشین حاشیه خلیج فارس باعث شده تا هرساله این دورهمی خودرویی میزبان خاص‌ترین خودروهای موجود در دنیا باشد. خودروهایی که برحسب مشتریان خاصی که دارند، هیچ نگرانی بابت هزینه گران‌قیمت آن‌ها دیده نمی‌شود.

سلیقه خاص این شهر شیخ‌نشین حاشیه خلیج فارس باعث شده تا هرساله این دورهمی خودرویی میزبان خاص‌ترین خودروهای موجود در دنیا باشد.در کارنامه نمایشگاه دوبی رونمایی‌ها منحصربه‌فردی دیده می‌شود. از ابرخودروی Devel مدل Sixteen گرفته تا هیولایی به اسم Fenyr از شرکت عربی W Motors. شرکت‌های بزرگ‌ خودروسازی مدل‌های سفارشی موسوم به UAE Edition را در نمایشگاه دوبی رونمایی می‌کنند. تیونرهای سرشناس دنیا که اغلب رویکردی لوکس‌گرایانه دارند بهترین پروژه‌های خود را در این گردهمایی عرضه می‌کنند.

علاوه بر رونمایی از محصولاتی مانند مدل جدید میتسوبیشی ASX و نیسان پاترول امسال نیز شاهد حضور برندهای جدید و منحصربه‌فرد برای این بازار خاص هستیم.

آجلانی موتورز Drakuma

کمپانی Ajlani Motors یکی از شرکت‌های بومی عربی است که در نمایشگاه دوبی امسال از هیولایی جدید به اسم دراکوما (با دراکولا نشود) رونمایی کرد. خودرویی که گفته می‌شود برای آن یک پیشرانه هشت سیلندر Vشکل دو توربو با 1200 اسب‌بخار قدرت در نظر گرفته شده است. بشار آجلانی در این منطقه به هوراچیو پاگانی (موسس برند Pagani) دوبی معروف است.

زدرو موتورز Notorious

جدیدترین محصول شرکت لبنانی Zedro Motors کوپه‌ جسورانه‌ای است به اسم نوتوریوس. خودرویی که گفته می‌شود بر اساس شاسی و پلتفرم اینفینیتی G37 طراحی شده است. این خودرو با رنگ‌بندی کاملاً تجملی و کابینی با صندلی‌های چرم طبیعی، یک اسپرت حرفه‌‌ای شده است. برای این خودرو یک پیشرانه 1250 اسب‌بخاری در نظر گرفته شده است.

استریت Shaman 8X8

همانطور که پیش‌تر گفتیم نمایشگاه دوبی میعادگاه خودروهای از کنترل خارج‌شده است. مثلاً همین شامان 8 چرخ 4 محوره که شرکت Streit آن را ساخته است. چیزی شبیه به یک زره‌پوش واقعی است که به نظر نمی‌رسد از نظر قابلیت‌های آفرود چیزی کم داشته باشد. برای این خودرو یک پیشرانه 3 لیتری توربو با 150 اسب‌بخار قدرت در نظر گرفته شده است.

اینکاس Titan DS SWAT

شرکت Inkas نام شناخته‌ شده‌ای در دنیای محصولات نظامی، ارتشی، ضدشورش و البته جنگی است. این شرکت در نمایشگاه دوبی امسال از جدیدترین پروژه خود که روی همان شاسی‌بلند غول‌آسای تایتان دی‌اس اجرا شده، پرده‌برداری کرده است. خودرویی که منحصراً برای نیروهای ویژه موسوم SWAT طراحی شده است. زیر پوست این خودرو دوج رم با پیشرانه 6.7 لیتری دیزلی 345 اسب‌بخاری قرار دارد.

اسپارک Owl Hypercar

یکی از خاص‌ترین رونمایی‌های دوبی امسال، ابرخودرویی از شرکت Aspark ژاپن است. محصول رکوردشکنی که گفته می‌شود سریع‌ترین خودروی تمام برقی دنیا است. ادعا می‌شود قدرت Owl حدود 2 برابر خودروهای فرمول یک است. ماسانوری مدیر این برند می‌گوید قرار است تنها 50 دستگاه از این خودرو را به فروش برساند. جالب است بدانید شتاب صفر تا صد این خودرو فقط 1.9 ثانیه است.

نیسان GT-R ویرایش پنجاهمین سالگرد

پنجاه سال پیش نیسان برای اولین‌بار نخستین ویرایش از خودروی اسپرت خود به اسم GT-R را عرضه کرد. اکنون به همین مناسبت نسخه گرامیداشت این کوپه ژاپنی در دوبی رونمایی شد. خودرویی که با ترکیب‌بندی رنگی آبی و سفید کاملاً متمایز است. نکته مهم درباره خودروی جدید حضور بخش تیونینگ NISMO در این پروژه است تا قدرت نهایی پیشرانه 3.8 لیتری‌اش را به 600 اسب‌بخار برساند.

بوگاتی شیرون

طبیعتاً شیرون نمی‌تواند اتفاق جدیدی در عرصه خودروهای اسپرت باشد. اما آنچه امسال در نمایشگاه دوبی رونمایی شده ویرایش سبک‌تر این خودروی تاریخ‌ساز است. البته این کاهش وزن چندان بهبودی در رکوردهای خیره‌کننده شیرون اعمال نکرده و فقط کمی شتاب ثانویه آن را بهبود بخشیده است. بد نیست بدانید این خودرو دارای پیشرانه 8 لیتری W شکل 16 سیلندر با 1479 اسب‌بخار نیرو است.

لندرور دیفندر 90

نسل جدید لندرور دیفندر به اندازه کافی برای خود خبرساز شده بود که دیگر نیازی به تغییر و تحول خاصی نداشته باشد. یکی از لوکس‌ترین شاسی‌‌بلندهای آفرود دنیا حالا در دنیای جدید خود به دنبال مشتریان بیشتر است. اساساً مشتریان کشورهای حاشیه خلیج فارس علاقه خاصی به خودروهای اینچنینی دارند.

فراری 812 Superfast

جانشین پرحاشیه F12 Berlinetta حالا در دوبی نیز دنبال دلبری بیشتر است. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه ژنو دو سال پیش رونمایی شد ولی حالا نمونه دستکاری‌شده آن در امارات به نمایش گذاشته شده است. سوپرفست فراری دارای یک پیشرانه 6.5 لیتری 12 سیلندر Vشکل با 789 اسب‌بخار قدرت است. درباره این خودرو باید بدانید که شرکت لاستیک‌سازی پیرلی برای آن تایر سفارشی ساخته است.

مک‌لارن سنا P15

پرشتاب‌ترین محصول مک‌لارن هم اینجاست. خودرویی که به افتخار آیرتون سنا راننده فقید تیم فرمول یک مک‌لارن نام‌گذاری شده بود. پروژه سنا تا پیش از رونمایی رسمی با کد P15 شناخته می‌شد. حالا در دوبی شاهد آن هستیم که مک‌لارن نسخه اولیه رونمایی شده این خودرو را به همراه خود آورده است. سنا به لطف یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربو می‌تواند 789 اسب‌بخار قدرت تولید و شتاب صفر تا صد 2.8 ثانیه‌ای را ثبت کند.

در پایان از شما دعوت می کنیم تا از آلبوم تصویری در اسلاید دیدن نمایید.

عکس: بامداد صفائیان

دیدگاه کاربران