10 خودروی برتر نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2019

قدرتنمایی خودروهای برقی

1از11
قدرتنمایی خودروهای برقی

برای آن‌ها که اخبار خودرویی را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند، نمایشگاه‌های خودرو اهمیتی بالایی دارد. چراکه در این گردهمایی‌ها است که شرکت‌های بزرگ و کوچک خودروسازی بهترین‌های خود را برای حال و آینده به عرضه می‌گذارند. در میان نمایشگاه‌های معتبر خودرو رکورد «بزرگ‌ترین» نه در اختیار پاریس و نه در اختیار دیترویت است. در واقع این فرانکفورت است که رکورد بزرگ‌ترین نمایشگاه خودرو را در سرتاسر دنیا در اختیار خود گرفته است. فرانکفورت میزبان رونمایی از خودروهای بزرگی بوده است. از لامبورگینی مورسیه‌لاگو و ب‌ام‌و 2002 توربو گرفته تا رنو 5 و البته سیتروئن زانتیا. حالا در فرانکفورت 2019 شاهد یک‌دوجین از خودروهای لوکس، مدرن، اسپرت و آینده‌نگر هستیم. غایب بزرگ این دوره فراری است. آلمان‌ها امسال هم نشان دادند که نسبت به محصولات کشور خودشان تمایل بیشتری دارند. علاوه‌براین امسال در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2019 شاهد حضور گسترده خودروهای برقی هستیم. در ادامه «باما» همراه باشید تا نگاهی به برترین خودروها داشته باشیم.

1از11

10 خودروی برتر نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2019

1 - پورشه تایکان

1از11
1 - پورشه تایکان

غرفه پورشه امسال حسابی شلوغ و پر و پیمان بود. از 718های باکستر و کیمن گرفته تا 911 کررا 4 و کاین کوپه و البته فیس‌لیفت ماکان توربو. اما با این حال گل سرسبد پورشه در فرانکفورت 2019 سوپراسپرت تمام برقی نوظهور آن‌ها یعنی تایکان بوده است. کوپه خبرسازی که رسانه‌های خودرویی ماه‌هاست در پی کشف چهره واقعی آن هستند. پورشه تایکان در واقع همان نسخه نهایی کانسپت Mission E است که چهار سال پیش در همین نمایشگاه رونمایی شد. قرار است این خودرو در دو تیپ توربو و توربو S رونمایی شود که نسخه اول 671 و نمونه بعدی 750 اسب‌بخار قدرت دارد.

1از11

10 خودروی برتر نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2019

2 - ب‌ام‌و کانسپت 4

1از11
2 - ب‌ام‌و کانسپت 4

با این که امسال ب‌ام‌و با سری یک، سه، هشت، X1، X5، X6 و حتی i8 جدید به فرانکفورت آمده بود ولی حکایت کانسپت 4 چیز دیگری است. باواریایی‌ها با این کانسپت به پیشواز نسل جدید سری 4 رفته‌اند. خودرویی که از نظر سبک و سیاق طراحی به آثار طراح نامدار این شرکت کریس بنگل شباهت دارد. امضای اصلی این خودرو جلوپنجره بسیار بزرگ آن و البته رینگ‌های 21 اینچی‌اش هستند. شرکت هنوز درباره پیشرانه نسل جدید این خودرو اظهارنظری نکرده است. پیشرانه‌ای که گفته می‌شود در قوی‌ترین نسخه قرار است 3 لیتری دو توربو با نهایتاً 503 اسب‌بخار قدرت باشد. این همان قوای محرکه‌ای است که روی مدل‌های جدید M3 و حتی X3M هم تعبیه شده است.

1از11

10 خودروی برتر نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2019

3 - مرسدس‌بنز EQV

1از11
3 - مرسدس‌بنز EQV

مانند تمام ادوار نمایشگاه‌های فرانکفورت، مرسدس‌بنز ستاره پرفروغ در کشور خودش بود. این شرکت با رونمایی از 12 خودرو جدید رکورددار این دوره است. علاوه بر ون فول سایز برقی EQV مدل‌های A45S، CLA45S، کراس‌اور GLB35 و البته نسل جدید GLE از جمله مهم‌ترین محصولات رونمایی‌شده بودند. اما تمام این خودروها پس از معرفی کانسپت EQS به حاشیه رانده شدند. در واقع این همان نسخه برقی از S کلاس است که تا چندی دیگر در دنیای آینده عرض اندام خواهد کرد. مرسدس‌بنز با معرفی این خودرو زبان جدیدی در بازار خودروهای لوکس را پیش کشیده است. خروجی این خودرو معادل 470 اسب‌بخار است و با قابلیت پیمایش 700 کیلومتر با تنها یک با شارژ، رقبای خود را به چالش خواهد کشید.

1از11

10 خودروی برتر نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2019

4 - آئودی A1 سیتی‌کریور

1از11
4 - آئودی A1 سیتی‌کریور

ارباب حلقه‌ها نیز امسال در بین هم‌وطنانش سنگ تمام گذاشت. این شرکت با معرفی مدل‌های جدید A5، RS6، S8 و البته فیس‌لیفت Q7 به شدت نظر بینندگان را جلب کرده بود. اما نکته عجیب اینجاست که عمده توجه فرانکفورتی‌ها به هاچ‌بک سایز کوچک این شرکت یعنی A1 بود که در مدل Citycarver به شدت جذاب نشان می‌داد. خودرویی با رنگ منحصربه‌فرد نارنجی که آئودی آن را به صورت اختصاصی برای این نمایشگاه طراحی کرده است. در واقع این مدل ویرایش اسپرت‌تر A1 Sportback است که حالا می‌تواند 114 اسب‌بخار قدرت را از پیشرانه یک لیتری توربوشارژ 3 سیلندر خود بیرون بکشد. البته آئودی یک مدل ویژه 1.5 لیتری 148 اسب‌بخاری نیز برای مشتریان ماجراجو نیز در نظر گرفته شده است.

1از11

10 خودروی برتر نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2019

5 - هیوندای i10

1از11
5 - هیوندای i10

نسل جدید کوچک‌ترین خودروی هیوندای کورسوی امید در بازار خودروهای مینی‌سایز به حساب می‌آید. درست به همین دلیل است این کره‌ای مورد توجه قرار گرفته است. تحول در طراحی هیوندای i10 به شدت چشم‌گیر است و خبر از یک پیشرفت اساسی در ماهیت آن دارد. پیشرانه‌ای که هیوندای برای این خودرو در نظر گرفته یک لیتری 3 سیلندر با 66 اسب‌بخار قدرت و 96 نیوتن‌متر گشتاور است. البته یک نمونه 1.2 لیتری چهار سیلندر 82 اسب‌بخاری نیز کنار گذاشته شده است. جعبه‌دنده‌های انتخابی این خودرو یا 5 سرعته دستی و یا 5 سرعته اتوماتیک هستند. هیوندای علاوه‌براین خودرو، نسخه‌ای خاص از i30 N و ولستر N برقی را نیز رونمایی کرده بود.

1از11

10 خودروی برتر نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2019

6 - اپل کورسا

1از11
6 - اپل کورسا

آلمان‌ها بعد از تجربه کردن چندین سال ناموفق حالا با نسل جدید اپل کورسا قصد عوض کردن بازی را دارد. کورسا محبوبیت بالایی در بازارهای اروپایی دارد و به همین دلیل است که گروه PSA مالک فعلی اپل این خودرو را در مدل‌های بنزینی، دیزلی و برقی تولید کرده است. به همین دلیل است که پلتفرم کورسا جدید از روی پژو e-208 برداشته شده است. نسخه برقی اپل کورسا به لطف حضور باتری‌های 50 کیلووات ساعتی می‌تواند 134 اسب‌بخار قدرت تولید کند. شرکت می‌گوید این خودرو می‌تواند با یک بار شارژ کامل باتری‌ها تا 330 کیلومتر پیمایش داشته باشد. در صورت استفاده از فناوری فست‌شارژ 80 درصد ظرفیت باتری‌ها در 30 دقیقه تکمیل می‌شود.

1از11

10 خودروی برتر نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2019

7 - هوندا E

1از11
7 - هوندا E

فانتزی‌ترین خودروی واقعی فرانکفورت امسال هوندا E است که ژاپنی‌ها از مدت‌ها پیش اقدام به انتشار تصاویر آن می‌کردند. برخی از کارشناسان تصور می‌کردند که این خودرو نهایتاً در روز رونمایی چهره‌ای جدی‌تر به خود می‌گیرد ولی همانطور که شاهد بودیم هوندا سیاست جالب خود را تغییر نداد. این خودرو برای شرکت اهمیت ویژه‌ای دارد چراکه به‌عنوان پیشگام طرح بزرگ برقی‌سازی تمام خودروهای شرکت تا سال 2025 لقب گرفته است. شاید عجیب باشد ولی موتور برقی هوندا E می‌تواند 154 اسب‌بخار قدرت و معادل 315 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این خروجی برای ثبت رکورد 8 ثانیه‌ای در شتاب صفر تا 100 کافی به نظر می‌رسد.

1از11

10 خودروی برتر نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2019

8 - لندرور دیفندر

1از11
8 - لندرور دیفندر

نسل جدید دیفندر اتفاقی بود که اهالی دنیای آفرود سال‌ها منتظرش بودند. مدل 2020 این خودرو همان چیزی است که باید باشد. یعنی یک انگلیسی واقعی پهن‌پیکر که به دور از هیاهوی اخیر صنعت خودروسازی چهره‌ای معقول و منطقی دارد. دیفندر جدید برای آن‌هایی است که با مدل‌های جدید فورد Bronco، جیپ Wrangler و مرسدس‌بنز G کلاس راضی نشده‌اند. برای این خودرو یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با حدود 300 اسب‌بخار قدرت در نظر گرفته شده است. البته لندرور برای مشتریان ثروتمند خود نیز نسخه 3 لیتری هیبریدی با خروجی 394 اسب‌بخار نیز طراحی کرده که شتاب صفر تا صد آن 5.7 ثانیه ثبت شده است.

1از11

10 خودروی برتر نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2019

9 - لامبورگینی سیان

1از11
9 - لامبورگینی سیان

در بین هجوم خودروهای هیبریدی و برقی و محافظه‌کار و در در زمانی که فراری اسطوره‌ای بنا به دلایلی در فرانکفورت حضور نداشت لامبورگینی با معرفی سوپراسپرت هیبریدی سیان جو نمایشگاه را تغییر داد. به ویژه نسخه جدید که با کد FKP37 شناخته می‌شود. این نام به افتخار نام فردیناند کارل پئیش متولد سال 1937 انتخاب شده است. پئیش نوه فردیناند پورشه و رئیس هیات‌مدیره اجرایی گروه فولکس‌واگن مالک برند لامبورگینی است. سیان به‌عنوان اولین هیبریدی شرکت می‌تواند در مجموع 819 اسب‌بخار قدرت از پیشرانه 12 سیلندر Vشکل و موتور برقی‌اش بیرون بکشد. سیان با این خروجی می‌تواند صفر تا صد را در 2.8 ثانیه بپیماید. قیمت آن 3.6 میلیون دلار اعلام شده است.

1از11

10 خودروی برتر نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2019

10 - فولکس‌واگن ID.3

1از11
10 - فولکس‌واگن ID.3

این خودرو را باید مهم‌ترین خودروی نمایشگاه امسال فرانکفورت بدانیم. شاید چهره جذابی نداشته باشد ولی فولکس ID.3 آغازگر عصر نوین فولکس‌واگن است. بزرگ‌ترین خودروساز اروپا قصد دارد با اعضای پرشمار خانواده ID به کلی به دنیای خودروهای برقی ورود و با محصولات درون‌سوز خداحافظی کند. این هاچ‌بک برقی که برای اولین‌بار روی آن لوگوی جدید فولکس‌واگن دیده می‌شود، نخستین خودروی تولید انبوه برقی فولکس‌واگن خواهد بود. مدل پایه این خودرو می‌تواند با یک بار شارژ 330 کیلومتر پیمایش داشته باشد. البته ویرایش نهایی آن هم که از باتری‌های حجیم‌تر استفاده می‌کند می‌تواند تا 420 کیلومتر پیمایش داشته باشد. سرعت نهایی ID.3 روی 160 کیلومتر برساعت محدود شده است.

1از11

نویسنده : نیما حدادی
منبع: باما