پیش به سوی نسل جدید توسان

هیوندای ویژن T کانسپت رونمایی شد

5 آذر 1398 09:38

غرفه هیوندای در نمایشگاه لس‌آنجلس 2019 میزبان رونمایی از یک کانسپت جدید بود. خودرویی به اسم ویژن T که کارشناسان می‌گویند تصویری از آینده نسل جدید شاسی‌بلند توسان این شرکت است.

کانسپت ویژن T نمایشی است از زبان طراحی جدید هیوندای، که به‌زودی در نسل جدید شاسی‌بلند توسان آن را مشاهده خواهیم کرد.تعجبی ندارد که کانسپت جدید کره‌ای‌ها با فناوری هیبریدی پلاگین تولید شده باشد. این یعنی به طور حتم شاسی‌بلند اسپرت بعدی این شرکت با رویکرد کاهش آلایندگی و البته حضور در کوران رقابت به میدان می‌آید.

هیوندای هنوز به طور رسمی مشخصات فنی قوای محرکه این خودرو را اعلام نکرده ولی کارشناسان بر این باورند که پیشرانه آن منطبق بر هیوندای توسان 2021 است که چندی پیش تست‌های میدانی آن زیر پوشش استتاری انجام شد. به عبارت دیگر شاهد حضور توسان جدید با پیشرانه‌های 2.5 لیتری نسل سوم Theta، 1.6 لیتری GDi، 1.6 لیتری T-GDi و البته یک نمونه 2 لیتری HEV هیبریدی خواهیم بود.

هیوندای ویژن T کانسپت

کانسپت جدید هیوندای با طول، عرض و ارتفاع 4610، 1938 و 1704 میلی‌متر کمی بزرگ‌تر از نسخه فعلی توسان به نظر می‌رسد.

اگرچه مانند هر کانسپت دیگری طراحی ویژن T اغراق‌شده و آیند‌ه‌نگرانه است ولی می‌توان به خوبی پیش‌بینی کرد که زبان طراحی جدید هیوندای یعنی استفاده از جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های باریک تمام LED که پیش‌تر روی نسل جدید سانتافه و نکسو دیده بودیم، روی این محصول نیز اجرا می‌شود.

مترجم : نیما حدادی

دیدگاه کاربران