شکار نسل جدید هیوندای توسان در پیست

هیوندای مدل 2021 توسان یا در واقع همان نسل جدید این خودرو را در آزمون‌های میدانی بررسی می‌کند. این نمی‌تواند خبر مهمی باشد. نکته اینجاست که کره‌ای‌ها توسان جدید را به پیست حرفه‌ای و مسابقه‌ای نوربورگ‌رینگ آلمان آورده‌اند. جایی که سوپراسپرت‌ها در آن رکوردگیری می‌کنند.

تست‌های میدانی هیوندای توسان جدید به مراتب با پوشش استتاری کمتری نسبت به تست‌های قبلی انجام شده است.به نظر می‌رسد که هیوندای از این اقدام خود قصد بهره‌برداری دارد. شاید آن‌ها قصد دارند نشان دهند که محصول جدید علیرغم ماهیت خانوادگی‌اش یک خودروی اسپرت هم هست. البته این روزها خودروسازان می‌خواهد محصول جدید خود را توانمند از هر نظر نشان دهند.

عمداً یا سهواً پوشش استتاری این خودرو به طور کامل مانع از دیدن تمام قسمت‌های بدنه آن نشده است. از روی همین تصاویر نیز می‌توان تا حدود زبان گرافیکی چراغ‌های جلو و عقب را حدس زد. البته کارشناسان زبده تکنیک هیوندای برای فریب را نیز کشف کرده‌اند. اعمال ریزه‌کاری‌های روی بدنه و در امتداد دستگیره‌ها قصد دارد به صورت جعلی خواص آیرودینامیک خودرو را تغییر دهد. در واقع می‌توان گفت تست‌های میدانی هیوندای توسان جدید به مراتب با پوشش استتاری کمتری نسبت به تست‌های قبلی انجام شده است. بال عقب ثابت و البته اگزوزهای دوبل را نیز به لیست تغییرات جدید این خودرو اضافه کنید.

تصاویر جاسوسی هیوندای توسان 2021

با توجه به همین موارد اندک، می‌توان پیش‌بینی کرد که وقتی پوشش‌ها از چهره هیوندای توسان جدید کنار رود احتمالاً بسیاری افراد ازدیدن طراحی نسل جدید این خودرو متعجب خواهند شد. آقای Sangyup Lee که مدیریت بخش طراحی شرکت هیوندای را برعهده دارد نیز دقیقاً از لفظ «شگفت زده شدن» برای توصیف حال افراد در هنگام روبه‌رو شدن با هیوندای توسان جدید استفاده کرده است.

در برخی از تصاویر مشاهده می‌شود که مثل اغلب خودروهای آزمایشی صندلی‌های استاندارد آن برداشته شده و صندلی Recaro روی آن تعبیه شده است. داخل بدنه رول‌کشی دیده می‌شود. این احتمال وجود دارد که هیوندای قصد بررسی میزان تنش وارده به بدنه را دارد.

به نظر می‌رسد هیوندای برای ایجاد تغییرات فنی در نسل جدید توسان بسیار مصمم باشد چراکه براساس شنیده‌ها گویا در مدل آزمایشی نسل جدید هیوندای توسان پیشرانه 2.5 لیتری Theta3 به همراه جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک نصب شده است. در بازار خودروی آمریکای شمالی می‌توان انتظار داشت که حداقل یک گزینه دیگر بنزین‌سوز به صورت تنفس طبیعی یا مجهز به توربوشارژر برای این خودرو قابل ارائه باشد اما در اروپا نمونه به روز شده پیشرانه 1.6 لیتری دیزل عرضه خواهد شد. مهمترین نکته درباره بخش فنی نسل جدید هیوندای توسان را می‌توان احتمال عرضه آن با پیشرانه هیبرید دانست که احتمالاً همان نمونه استفاده شده در سوناتا خواهد بود.

نسل جدید هیوندای توسان در تست‌های میدانی

اما شایعه جالبی که در مورد نسل جدید هیوندای توسان منتشر شده درباره تولید این خودرو در نسخه هفت نفره با سه ردیف صندلی بوده که البته براساس همین خبرها، این مدل مخصوص بازار هندوستان بوده و قرار است به عنوان جایگزینی برای مدل سانتافه عرضه شود.

این روزها سیر تغییر و تحول خودروهای شاسی‌بلند و روند عرضه مدل‌های جدید به قدری سرعت گرفته که علاقمندان صنعت خودرو را نیز حیرت‌زده می‌کند. برای شاهد این مدعی می‌توانید نسل جدید هیوندای توسان را در نظر بگیرید، خودرویی برای مدل 2020 یک تغییر چهره نه چندان خفیف را تجربه کرد. مدتی پس از آن، هیوندای از نسخه N Line این خودرو رونمایی کرد که قدرتی بیشتر و ظاهری هیجان‌انگیزتر داشت.

با توجه به این که نسل فعلی هیوندای توسان برای سال 2020 با چهره‌ای به روزشده معرفی شده، نمی‌توان انتظار داشت که به این زودی‌ها شاهد رونمایی از نسل کاملاً جدید این خودرو باشیم. البته نباید از یاد ببریم که در جهان خودروهای شاسی‌بلند همه چیز به سرعت پیش می‌رود، بنابراین قرار نیست برای ملاقات با هیوندای توسان کاملاً جدید چندین سال منتظر بمانیم. بنابر اطلاعاتی که منابع مطلع منتشر کرده‌اند، این شاسی‌بلند کاملاً جدید اواخر سال آینده میلادی و به عنوان مدل 2021 به جهانیان معرفی خواهد شد.

مترجم :