به مناسبت پنجاهمین سالگرد تولید

معرفی نسخه‌ای خاص از دوج چلنجر

6 آذر 1398 15:14

نیم قرن از زمانی که جهان برای اولین بار با خودرویی به نام دوج چلنجر آشنا شد، می‌گذرد. دقیقاً یازده سال پیش نیز سومین نسل از این خودرو معرفی شد که تولید آن تاکنون ادامه یافته است. اکنون شرکت سازنده تصمیم گرفته با معرفی نسخه‌ای ویژه از چلنجر، پنجاهمین سالگرد تولد آن را جشن بگیرد.

شرکت دوج تصمیم دارد با معرفی نسخه‌ای ویژه از چلنجر، پنجاهمین سالگرد تولد آن را جشن بگیرد. در مجموع 1960 دستگاه از انواع چلنجر به مناسبت این اتفاق سفارشی‌سازی خواهند شد.این نسخه ویژه که در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس معرفی شده، براساس نسخه‌های تقویت شده R/T Shaker، R/T Scat Pack Shaker و GT RWD بدنه پهن ساخته شده و می‌توان با پرداخت 4995 دلار مبلغ اضافه، صاحب این نسخه تولید محدود شد.

بدنه این خودرو با رنگ طلایی، نشان‌های انحصاری و همچنین نشان 50 روی چراغ‌های جلو تزئین می‌شود. سقف و کاپوت به همراه درپوش باک خودرو نیز با رنگ مشکی تزئین می‌شوند تا تضاد جالبی با رنگ بدنه ایجاد شود.

مدیربخش خودروهای سواری شرکت فیات-کرایسلر در آمریکای شمالی آقای Tim Kuniskis دوج چلنجر را یکی از مهمترین خودروهای عضلانی تاریخ دانسته و سابقه درخشان این مدل را به چند عامل مهم همچون طراحی عضلانی بدنه، رنگ‌های هیجان‌انگیز بدنه و صدای بلند اگزوز مرتبط دانسته که این عوامل در نسخه ویژه پنجاه سالگی این مدل نیز قابل مشاهده است.

نسخه خاص از دوج چلنجر به مناسبت ۵۰ سالگی

در فضای داخلی نسخه ویژه دوج چلنجر می‌توان مواردی مثل روکش مشکی چرم ناپا و آلکانترا برای صندلی‌های مجهز به گرمکن و تهویه را به همراه نشان‌های ویژه پنجاه سالگی مشاهده کرد.

داشبورد با قطعات فیبرکربنی تزئین شده و نشان پنجاه سالگی روی پوشش داخلی درها و روی داشبورد در مقابل سرنشین کناری نصب شده که رنگ این قطعات در هماهنگی با بدنه تغییر می‌کند.

شرکت دوج درنظر دارد در مجموع 1960 دستگاه از این چلنجر استثنایی را به فروش برساند. البته لازم به ذکر است که نسخه ویژه پنجاه سالگی از مدل‌های چلنجر Hellcat و Hellcat Redeye نیز معرفی خواهد شد.

دیدگاه کاربران