هفتمین عضو خانواده ID در راه است

معرفی کانسپت برق فولکس‌واگن ID. Space Vizzion

7 آذر 1398 17:36

فولکسواگن برای معرفی هفتمین محصول برقی ساخته شده روی پلتفرم MEB، محلی مناسب‌تر از نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس پیدا نکرده است. این مدل که می‌توان آن را یک استیشن شاسی‌بلند دانست، از ساخت خودرویی مشابه برای بازار اروپا و آمریکای شمالی خبر می‌دهد.

فولکس‌واگن ID. Space Vizzion را می‌توان ترکیبی از یک شاسی‌بلند و یک خودروی استیشن‌واگن دانست که البته به دومی بیشتر گرایش دارد.غیر از موتور برقی به قدرت 275 اسب‌بخار که در بخش عقب جاسازی شده و 550 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند، امکان اضافه شدن یک موتور ثانویه نیز وجود دارد تا مجموع توان ID. Space Vizzion را به 355 اسب‌بخار برساند. به لطف باتری 82 کیلووات ساعتی، این کانسپت می‌تواند بین 480 تا 590 کیلومتر را بپیماید. تفاوت این اعداد به دلیل اندازه‌گیری براساس استانداردهای EPA و WLTP است.

شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت فولکس‌واگن ID. Space Vizzion برابر با 5 ثانیه است و حداکثر سرعت آن نیز به صورت الکترونیکی روی رقم 175 کیلومتر برساعت محدود شده است. زمان مورد نیاز برای شارژ نمودن 80 درصد ظرفیت باتری این خودرو 30 دقیقه خواهد بود.

فولکس‌واگن ID. Space Vizzion

همان‌طور که گفته شد، ظاهر فولکس‌واگنID. Space Vizzion  را می‌توان ترکیبی از یک شاسی‌بلند و یک خودروی استیشن‌واگن دانست که البته به دومی بیشتر گرایش دارد. طول، عرض و ارتفاع این کانسپت به ترتیب برابر با 4.9، 1.5 و 1.8 متر بوده و فاصله میان محورهای آن نیز برابر با 2.9 متر است. ضریب درگ آن 0.24 و ابعاد رینگ‌ها نیز 22 اینچ است.

در نمای جلوی فولکس‌واگن ID. Space Vizzion  مواردی چون نوارهای سفید نورانی، نشان نورپردازی شده فولکس‌واگن، چراغ‌های ماتریسی جلو از نوع LED و چراغ‌های دیلایت LED با طرح لانه زنبوری به چشم می‌خورند. همچون سایر خودروهای برقی، در این نمونه نیز خبری از شبکه جلوپنجره نیست. به جای نصب دستگیره برای درها، از صفحات لمسی برای باز شدن درها استفاده شده که به محض احساس نزدیک شدن مالک خودرو، روشن می‌شوند.

در نمای عقب نیز مواردی شامل اسپویلر سقفی، دیفیوزر و نوار قرمز شفاف که چراغ‌های LED عقب را به یکدیگر متصل کرده، جلب نظر می‌کند.

کابین فولکس‌واگن ID. Space Vizzion

در فضای کابین تمام اطلاعات موردنیاز راننده از طریق نمایشگر هداپ دیسپلی AR نمایش داده خواهد شد. یک نمایشگر ثانویه که ابعاد کوچک‌تری دارد نیز تنها به نمایش اطلاعات اولیه می‌پردازد. اما غیر از این دو نمایشگر،یک صفحه نمایش 15.6 اینچی لمسی نیز حضور دارد که وظیفه نمایش موارد مرتبط با سیستم اطلاعات سرگرمی، امکانات آنلاین و تنظیمات خودرو را برعهده گرفته است.

فولکس‌واگن ID. Space Vizzion به صورت چهارنفره ساخته شده ولی سازنده وعده داده که در هنگام تولید خودروی نهایی، نسخه پنج نفره آن را نیز معرفی خواهد کرد. همچنین اعلام شده که فضای حمل بار این خودرو بیش از 580 لیتر است.

از سایر امکانات اعلام شده درباره این خودرو می‌توان به نورپردازی داخلی با قابلیت انتخاب از میان 30 رنگ، کنترل صوتی، تهویه مطبوع هوشمند، فرمان با پنل‌های لمسی، امکانات آنلاین به همراه طیف وسیعی از علائم هشداردهنده تصویری شامل کلمات سلام، خداحافظ، باز و بسته بودن قفل، زمان شارژ، مسیریاب، تماس‌های دریافتی و غیره اشاره کرد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران