فولکسواگن قصد دارد کراساور کوچکی با هزینه تقریبی 18 هزاریورو (21 هزاردلار) را به سبد محصولات تمام برقی خود به نام «آی.دی.» (I.D.) اضافه کند. با این اقدام برنامه تسلا برای خودروهای ارزان به چالش کشیده میشود.
”فولکسواگن میخواهد درحرکتی تهاجمی اولین کراساور برقی خود را با قیمتی در محدوده 20 هزاردلار عرضه کند. این کار چالشی عظیم برای سلطنت تسلا است.“به گفته منابع آگاه این خودرو ممکن است در کارخانههای آلمان ساخته و فروش آن احتمالاً از 2020 آغاز شود. قصد شرکت تولید 200 هزار دستگاه در سال است.
این اتفاق ممکن است برنامههای تسلا برای سلطه بر بازار را به چالش بکشد. قیمت مدنظر فولکسواگن بسیار پایینتر از مدل ارزانقیمت آمریکایی یعنی تسلا «مدل 3» است؛ خودرویی که قرار است از سال آینده به بازارهای اروپا بیاید.
آی.دی. قلب یکی از تهاجمیترین برنامههای برقیسازی صنعت خودرو است. برنامهای که 50 مدل را به جادهها میفرستد و در همه برندهای گروه، ازجمله فولکسواگن، سئات و اشکودا حضور خواهد داشت.
بزرگترین خودروساز جهان، قصد دارد تا از مزیت تولید انبوه استفاده کند تا بتواند برقیهای ارزانقیمتتری از رقبایی مثل تسلا تولید کند.
مترجم : مسلم تقوی
منبع : autonews.com