به‌روز رسانی ظاهری و فنی برای گربه وحشی

معرفی جگوار F-Type مدل 2021

13 آذر 1398 10:20

نسخه‌های کوپه و کانورتیبل از مدل به‌روزرسانی شده­ جگوار F-Type با ظاهری تازه و همچنین تغییراتی در بخش فنی و فضای کابین برای مبارزه با رقبا وارد میدان شده است.

در بازار اروپا پیشرانه هشت سیلندر قدرتمندی برای جگوار F-Type مدل 2021 قابل سفارش خواهد بود که 444 اسب‌بخار قدرت و 580 نیوتن‌متر گشتاور داردتشخیص تغییرات ظاهری مدل جدید کار چندان سختی نیست چراکه فرم جدید دماغه که روبه پایین تمایل داشته و همچنین چراغ‌های بازطراحی شده­ی جلو که بیش از قبل فرم افقی پیدا کرده‌اند در همان نگاه اول کاملاً جلب نظر می‌کند. ظاهر کاپوت نیز تغییر کرده تا با فرم جدید پر از انحنای جگوار F-Type بیشتر هماهنگ باشد.

تغییرات انجام شده در بخش عقب مختصر بوده و تنها به کمی زاویه‌دار شدن چراغ‌های عقب و ارتفاع کمتر سپر و دیفیوزر محدود می‌شود.

با ورود به فضای کابین جگوار F-Type مدل 2021 می‌توان تغییر را کاملاً احساس کرد. صفحه پشت آمپر همچون بسیاری از خودروهای روز دنیا جای خود را به نمونه دیجیتال داده و سیستم اطلاعات سرگرمی جدید نه تنها از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند بلکه قادر است به صورت بی‌سیم به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را دریافت نماید.

جگوار F-Type مدل 2021 را می‌توان همچون مدل‌های قبلی با پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژر یا 3 لیتری شش سیلندر سوپرشارژر سفارش داد اما تفاوت مهم مدل 2021 با مدل‌های پیشین را باید در امکان سفارش پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتری سوپرشارژر جستجو کرد که 575 اسب‌بخار قدرت و 700 نیوتن‌متر گشتاور دارد. لازم به‌ذکر است که این پیشرانه از مدل SVR به عاریت گرفته شده و تنها در مدل F-Type R قابل سفارش خواهد بود.

به لطف سفارش این نیروگاه قدرتمند، شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت جگوار F-Type به 3.5 ثانیه رسیده و حداکثر سرعت آن نیز به صورت الکترونیکی روی رقم 299 کیلومتر برساعت محدود شده است. از سیستم تعلیق بهینه شده با کمک‌فنرهای قابل تنظیم نیز می‌توان به عنوان بخشی از تغییرات فنی این مدل یاد کرد.

در بازار اروپا پیشرانه هشت سیلندر دیگری نیز برای جگوار F-Type مدل 2021 قابل سفارش خواهد بود که 444 اسب‌بخار قدرت و 580 نیوتن‌متر گشتاور دارد و می‌توان آن را به صورت دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک سفارش داد. شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت این مدل برابر با 4.4 ثانیه خواهد بود.

بد نیست بدانید سیستم اگزوز هردو نسخه 8 سیلندر این خودرو به سامانه‌ای مجهز شده که تا حد امکان از بروز سروصدای اضافی از خروجی‌ها جلوگیری می‌کند مگر تا زمانی‌که راننده پای خود را کاملاً بر روی پدال گاز فشار دهد.

جگوار فعلاً درباره قیمت F-Type مدل 2021 در ایالات متحده اظهارنظر نکرده هرچند که رقم مطالبه شده برای نسخه کوپه از این خودرو در بازار بریتانیا برابر با 54,060 پوند بوده که کمی گران‌تر از مدل فعلی با قیمت 52,310 پوند است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران